Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W Uchwale Rady Gminy ustalone są obowiązkowe wymiary godzin dla nauczycieli: pedagog, logopeda, terapeuta pedagogiczny, doradca zawodowy. Tygodniowa liczba godzin dla logopedy to 22 godziny, a dla nauczyciela przedszkoli i innych placówek przedszkolnych pracujących z grupami obejmującymi dzieci 6-letnie i dzieci młodsze – 25 godzin. Logopeda pracuje u nas na pełnym etacie w szkole podstawowej i ma 22/22, dodatkowo ma w przedszkolu grupę dzieci 5 –letnich 3 godziny. Jakie powinno być pensum tego nauczyciela 22/22 +3/25 etat łączony?
Na podstawie art. 42 ust. 5c ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2019 r., poz. 2215, nauczycielom realizującym w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin zajęć tygodniowy obowiązkowy wymiar godzin zajęć ustala się jako iloraz łącznej liczby realizowanych godzin i sumy części etatów realizowanych w ramach poszczególnych tygodniowych wymiarów godzin zajęć, przy czym wynik zaokrągla się do pełnych godzin w ten sposób, że czas zajęć do pół godziny pomija się, a powyżej pół godziny liczy się za pełną godzinę. Godziny wyliczone ponad ten wymiar stanowią godziny ponadwymiarowe. W przypadku podanym w pytaniu, wymiar tzw. pensum łączonego oblicza się następująco: 25 (czyli łączna liczba realizowanych godzin zajęć) / ( 1 + 0,12) (jest to suma części etatów) = 22,32 godziny zaokrąglone w dół. W konsekwencji wymiar pensum łączonego wynosi 22 godziny i nauczyciel realizuje 3 godziny ponadwymiarowe.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W gminie działa Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół. Zadaniem tego zespołu jest wspieranie i pomoc dyrektorom szkół w zakresie zarządzania placówką oświatową. PYTANIE 1: Czy zespół ten ma również uprawnienia do kontrolowania dyrektorów? PYTANIE 2: Kto w przypadku funkcjonowania takiego zespołu odpowiada za kontrolę wydatków z danego paragrafu? Dyrektor, czy księgowość przy ZEASie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor otrzymał pismo od ZNP ,,Porozumienie między dyrektorem a ZNP" dotyczy ono wyrażenia zgody(zobowiązania) przez dyrektora na wypłacenie wynagrodzeń za czas strajku. Związki takiego porozumienia nie mogą podpisać z organem prowadzącym (wójtem,burmistrzem, starostą) gdyż jest to naruszenie dyscypliny finansów publicznych. Co zatem z dyrektorem, który odpowiada za budżet szkoły? Czy podpisując nie narusza dyscypliny finansów publicznych? Jaką decyzję powinien podjąć dyrektor aby postąpić zgodnie z prawem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Spółka z o.o. prowadzi niepubliczną poradnię psychologiczno - pedagogiczną, niepubliczne przedszkole specjalistyczne, a od września planuje otworzyć niepubliczną specjalną szkołę podstawową. W przedszkolu funkcjonują oddziały: 2-3 latki, 4-5 latki i oddział 0. Do wszystkich oddziałów uczęszczają dzieci z orzeczeniem o kształceniu specjalnym. Czy spółka prowadząc jednocześnie placówkę przedszkolną i szkolną może podzielić oddział zerówkowy? W szkole prowadzić klasę łączoną 0-1 dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, a w przedszkolu 0 tylko dla dzieci z orzeczeniem o kształceniu specjalnym bez orzeczonej niepełnosprawności intelektualnej? Czy w szkole specjalnej jest możliwe prowadzenie odrębnego oddziału dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera nie posiadających niepełnosprawności intelektualnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy zajęcia indywidualne z niektórych przedmiotów dla ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego przysługują też uczniowi w szkole specjalnej? Jest to uczeń w klasie trzeciej szkoły podstawowej z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim z autyzmem. Klasa, do której przynależy jest czteroosobowa.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy czasu trwania zajęć praktycznych w technikum. Czy Rada Pedagogiczna może podjąć uchwałę i w statucie zawrzeć zapis powołując się na ROZPORZĄDZENIE Ministra Edukacji Narodowej w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół, konkretnie na § 7. „Godzina lekcyjna trwa 45 minut. W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się prowadzenie zajęć edukacyjnych w innym wymiarze, nie dłuższym jednak niż 60 minut, zachowując ogólny tygodniowy czas zajęć ustalony w tygodniowym rozkładzie zajęć, o którym mowa w § 13 ust. 3.”, że zajęcia praktyczne trwają 45 minut? Co oznacza zapis „zachowując ogólny tygodniowy czas zajęć ustalony w tygodniowym rozkładzie zajęć”?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe