Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
1.Czy pedagog specjalny może prowadzić zajęcia rewalidacyjne z dzieckiem autystycznym w przedszkolu niepublicznym? Dodam, iż w czerwcu kończy studia podyplomowe w zakresie autyzmu. 2. Czy zajęcia emocjonalno- społeczne z autystami może prowadzić oligofrenopedagog, który jest doświadczonym trenerem w zakresie TUS-u i zajęć emocjonalnych? 3. Terapię ręki prowadzi fizjoterapeuta z przygotowaniem pedagogicznym. Czy musi mieć skończone studia podyplomowe w zakresie autyzmu jeśli prowadzi zajęcia z dziećmi z autyzmem?
Pedagog specjalny może prowadzić zajęcia rewalidacyjne, jeśli ukończył studia wyższe w zakresie odpowiednim do niepełnosprawności ucznia (np. w specjalności edukacja i rewalidacja osób z autyzmem; w pytaniu nie podano ukończonej specjalności). Nauczyciel bez takiej specjalności wymagane kwalifikacje uzyska dopiero po ukończeniu studiów podyplomowych - § 23 ust. 1 w zw. z § 15 ust. 3 pkt 1 i 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, Dz.U. z 2017 r., poz. 1575.
Jeśli oligofrenopedagog na studiach zrealizował zajęcia dotyczące pracy z dziećmi z autyzmem w zakresie zajęć emocjonalno – społecznych, może je prowadzić z uczniem w przedszkolu - § 4 ust. 1 pkt 1 w zw. z § 3 ust. 1 pkt 2 oraz § 4 ust. 1 pkt lit. b ww. rozporządzenia. Nauczyciel – fizjoterapeuta musi mieć ukończone studia podyplomowe w zakresie autyzmu, gdy prowadzi zajęcia rewalidacyjne z fizjoterapii ręki - § 23 ust. 1 w zw. z § 15 ust. 3 pkt 2 ww. rozporządzenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel katecheta zatrudniony w przedszkolu w wymiarze 3/25, którego podstawowym miejscem pracy jest uczelnia wyższa (nauczyciel akademicki w pełnym wymiarze) ma prawo do dodatku stażowego z wszystkich okresów zamkniętych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W ustawie o systemie oświaty nie jest jasno zapisane komu przysługuje egzamin na poprawę wyższe niż przewidywana roczna. Moim zdaniem i naszego WSO (zrobiliśmy kilka zastrzeżeń (np. wymagana frekwencja 80% itd) mamy takie prawo. Kuratorium Warszawskie zarzuciło mi, że to przysługuje wszystkim. Dzwoniłem do kuratorium Łódzkiego i Katowickiego i oba odpowiedziały mi, że mam prawo zrobić taki zapis. Kto ma rację?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy wraz z odejściem ostatnich 6 latków do szkół nauczyciele przedszkola tracą od 1 września 2015r. pensum 22 godzinne, czy pięciolatki przygotowywane do nauki w szkole powinny mieć pensum 22? Jeśli z organizacji pracy przedszkola wynika brak możliwości zatrudnienia nauczyciela w pełnym wymiarze godzin, zakładając, że nie chcemy zwalniać nauczyciela, możemy skorzystać z ograniczenia zatrudnienia. Komu ograniczyć godziny - jednemu nauczycielowi, czy dwóm? Pamiętamy, że w przedszkolu pracę oddziału powierza się dwóm nauczycielom. Jednym słowem czy skutki „ustawy sześciolatkowej” można rozłożyć na więcej niż jednego nauczyciela?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W naszej szkole środa 15 kwietnia po świętach była zaplanowana jako dzień wolny z dni dodatkowych. Czy w zaistniałej sytuacji zdalnego nauczania nadal możemy potraktować ten dzień jak dzień wolny od zajęć edukacyjnych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przedszkolu niepublicznym o uprawnieniach przedszkola publicznego, w którym nauczyciele pracują w systemie 8-godzinnym jest potrzeba, aby 1 nauczyciel był obecny w przedszkolu od godziny otwarcia tzn. od 06.00 i do zamknięcia czyli 18.00. Realizacja podstawy programowej jest w godzinach 8-13. Czy w godzinach od 06.00 do 08.00 i 16.00-18.00 dziećmi może się opiekować pomoc nauczyciela?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe