Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne Zmiana godzin pracy jest uzależniona od tego, czy są one wymienione: 1) w umowach o pracę – wówczas należy je zmienić albo na piśmie za zgodą poszczególnych pracownic...

PORADA PRAWNA

25 sierpnia 2020 Kadry

Aktualnie w naszej szkole jest zatrudnionych 6 pań sprzątających, które świadczą pracę w godz. 7-15. Były próby zmiany godzin pracy natomiast bezskuteczne z uwagi na działania związków zawodowych. Aktualnie, zgodnie z wytycznymi MEN, MZ, GIS dot. organizacji zajęć w szkole i placówce wymagana i konieczna jest dezynfekcja po każdej godzinie lekcyjnej, a w naszej szkole ostatnia lekcja kończy się o 15.15, a zajęcia praktyczne nawet o 17. Czy jest możliwe i w jakim trybie może nastąpić zmiana godzin pracy pań sprzątających? Jeżeli byłoby to zarządzenie dyrektora to zwracam się z prośbą o wzór takowego.

Zmiana godzin pracy jest uzależniona od tego, czy są one wymienione: 1) w umowach o pracę – wówczas należy je zmienić albo na piśmie za zgodą poszczególnych pracownic (art. 29 § 4 w zw. z art. 11 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, Dz. U. z 2020 r., poz. 1320) albo bez ich zgody na podstawie wypowiedzenia zmieniającego z art. 42 KP, w którym należy na piśmie: podać nowe warunki pracy (godziny pracy); okres wypowiedzenia, po upływie którego wejdą w życie nowe warunki pracy (z pouczeniem o możliwości odmówienia ich przyjęcia do połowy okresu wypowiedzenia, co będzie równoznaczne z definitywnym wypowiedzeniem umów o pracę) oraz przyczynę zmiany warunków pracy (zapewnienie warunków bhp w szkole w czasie stanu epidemii); 2) w regulaminie pracy – jeśli związki zawodowe nie wyrażą zgody na zmianę regulaminu pracy to po upływie terminu negocjacji samodzielnie go zmienia pracodawca (art. 1042 § 2 KP), natomiast aby nowe postanowienia objęły poszczególnych pracowników, następnie należy jeszcze dokonać wypowiedzeń zmieniających według art. 42 KP, jak przedstawiono powyżej. Zarządzenie dyrektora nie może jednostronnie zmieniać warunków pracy na niekorzyść pracowników. 

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT