Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dyrektor poradni może polecić nauczycielowi świadczenie pracy w formie gotowości ze względu na brak możliwości pracy zdalnej - nauczyciel nie ma dostępu do internetu. Czy jest to wystarczający powód leżący po stronie pracodawcy? Czy w obecnej sytuacji pandemii należy nauczycielowi wskazać świadczenie pracy zdalnej w miejscu pracy, w którym są warunki do pracy zdalnej czy jednak w formie gotowości do pracy?
Pozostawanie w gotowości do pracy jest czasem niewykonywania pracy, co wynika z treści art. 81 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, Dz. U. z 2019 r., poz. 1040 ze zm., nie jest to więc forma świadczenia pracy. W sytuacji, gdy pracodawca nie może zapewnić pracy zgodnej z wymiarem zatrudnienia, pracownik zachowuje prawo do wynagrodzenia z art. 81 § 1 KP za czas pozostawania w gotowości do pracy. Z kolei wykonywanie pracy zdalnie jest świadczeniem pracy. W sytuacji, gdy nauczyciel zgłasza brak dostępu do internetu, a poradnia nie ma możliwości użyczenia nauczycielowi do domu sprzętu z dostępem do internetu, dyrektor powinien zorganizować dla nauczyciela miejsce pracy w siedzibie poradni, ponieważ placówka nie jest zwolniona z realizacji jej zadań. Zgodnie z § 4a ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 marca 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r., poz. 410 ze zm.) w okresie od dnia 6 kwietnia 2020 r. do dnia 26 kwietnia 2020 r. na obszarze kraju ogranicza się funkcjonowanie jednostek systemu oświaty przez ograniczenie obowiązku świadczenia pracy przez pracowników tych jednostek na ich terenie, z wyłączeniem przypadków, gdy jest to niezbędne do realizowania zadań jednostek z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość lub w inny sposób przyjęty w danej poradni.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Ile godzin rewalidacji należy prowadzić dla dziecka, jeżeli jest ona wskazana w orzeczeniu o kształceniu specjalnym? Czy czas zajęć jest różny w zależności od wieku dziecka (3–6 lat)? Czy dokumentacja zajęć rewalidacyjnych w przedszkolu może być prowadzona w dzienniku z zajęciami terapeutycznymi z kształcenia specjalnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rozliczenie dotacji rocznej w placówce niepublicznej: jst dodaje tabele do rozliczenia dotyczącą liczby uczniów uczestniczących w co najmniej 50% obowiązkowych zajęć edukacyjnych, czy jest to zasadne dla placówki niepublicznej i jaki przyjąć zapis jeżeli chodzi o lipiec i sierpień (z czerwca)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczennica upośledzona Zespół Downa w klasie III realizuje indywidualny program w szkole masowej. W bieżącym roku szkolnym decyzją dyrektora zostanie wydłużony etap edukacyjny o jeden rok. Co wpisać w arkusz ocen ucznia? Jak zapisać w protokole: niepromowana czy nieklasyfikowana? Jak powinno brzmieć uchwałą rady pedagogicznej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, który ukończył studia podyplomowe w zakresie wychowania fizycznego dla nauczycieli posiadających przygotowanie pedagogiczne, posiada kwalifikacje do prowadzenia zajęć gimnastyki korekcyjnej? W programie studiów miał przedmiot: Korekcja wad postawy – 15 h (5 h wykład, 10 h ćwiczenia).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy ocenę z praktyki zawodowej w technikum wpisuje się na świadectwie promocyjnym lub ukończenia szkoły? Czy tą ocenę wlicza się do średniej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe