Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy istnieje potrzeba archiwizowania następujących dokumentów: egzaminy próbne (gimnazjalne, ze szkoły podstawowej), rozkłady materiału z ubiegłych lat oraz PSO?
Okres przechowywania w szkole dokumentów, o których mowa wyżej powinien wynikać z jednolitego wykazu akt, jaki w każdej szkole powinien zostać opracowany. Jednolity rzeczowy wykaz akt jest integralną częścią Instrukcji kancelaryjnej szkoły. Dokumenty, o których mowa w pytaniu nie są obowiązkowe dla szkoły. Wg mojej opinii oznacza to, że szkoła ma prawo decydować o okresie ich przechowywania.
Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (ze zm.), 2. Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 20 października 2015 r. w sprawie klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji, przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych i brakowania dokumentacji niearchiwalnej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W LO niepublicznym uczeń przez cały rok szkolny przebywa w szpitalu psychiatrycznym i tam się uczy. Jesteśmy jego szkołą macierzystą. Jak traktować jego frekwencję (zapisy w dzienniku lekcyjnym?), czy wpisywać go do SIO, czy zgłaszać w comiesięcznych raportach do Biura Edukacji? Jest niepełnoletni.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak wyglądają procedury dotyczące przechowywania dzienników? (jak długo i co potem z nimi zrobić)
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel dyplomowany, zatrudniony na czas nieokreślony w roku szkolnym 2009/2010 otrzymał przydział 21 godzin dydaktycznych: 10 godzin w klasie I liceum i 11 godzin w klasie 3 liceum. Ze względu na fakt, iż klasy maturalne kończą naukę 30. 04.2010 średnia godzin tego nauczyciela wynosiła 18,69. Roczne rozliczenie obowiązkowego wymiaru godzin wskazywało, iż w maju i czerwcu po odejściu klas maturalnych nauczyciel zachowuje 10 godzin dydaktycznych, a to skutkuje podniesieniem obowiązkowego, tygodniowego wymiaru godzin w niektórych okresach rozliczeniowych.
W ciągu pierwszych 8 tygodni roku szkolnego nauczyciel pracował obowiązkowo 21 godzin. Następnie przebywał na urlopie dla poratowania zdrowia do 30.04.2010r. wracając do szkoły jego liczba godzin dydaktycznych zmniejszyła się do 10. W tym samym momencie inna nauczycielka odeszła na długotrwałe zwolnienie lekarskie. Nauczycielowi przyznano dodatkowe 8 godzin.
Zgodnie z Uchwałą Rady Powiatu:
§ 1. Ustala się zasady rozliczania tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli, dla których ustalony plan zajęć jest różny w poszczególnych okresach roku szkolnego.
§ 2. Niniejsze zasady dotyczą nauczycieli szkół, dla których ustalony plan zajęć wynikający z planów nauczania lub organizacji pracy jest różny w poszczególnych okresach roku szkolnego i spowodowany jest:
a. odbywaniem praktyk zawodowych przez uczniów,
b. wcześniejszym zakończeniem zajęć w ostatnich klasach szkół ponadgimnazjalnych.
§ 3. 1. Nauczyciele zatrudnieni w pełnym wymiarze zajęć, dla których plan zajęć wynikający z planów nauczania lub organizacji pracy, w danym okresie roku szkolnego, nie wyczerpuje obowiązującego tego nauczyciela wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych lub przekracza ten wymiar, zobowiązani są do realizowania w innych okresach trwania roku szkolnego takiego wymiaru tygodniowej liczby godzin zajęć (zwiększonego lub zmniejszonego), aby średni wymiar zajęć nauczyciela w ciągu całego roku szkolnego odpowiadał obowiązkowemu wymiarowi godzin zajęć, określonemu w odrębnych przepisach.
2. Nauczyciel, który naucza odpowiednio większą ilość godzin w pewnym okresie roku szkolnego, nie otrzymuje z tego tytułu dodatkowego wynagrodzenia, ale w okresie, gdy plan zajęć nie wyczerpuje obowiązującego tego nauczyciela tygodniowego wymiaru zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, nie dokonuje się potrącenia wynagrodzenia.
§5. 1. Przydzielone w planie organizacyjnym godziny zajęć określone według zasad ustalonych w § 3 ust.1, nie zrealizowane przez nauczyciela z powodu choroby lub przyczyn leżących po stronie pracodawcy, nie wymienionych w § 2, traktuje się dla rocznego rozliczenia godzin jak godziny zajęć zrealizowane, z zastrzeżeniem § 4 ust. 1.
2. Niewykonywanie pracy, w okresie zmniejszonego wymiaru, z powodu usprawiedliwionej nieobecności nauczyciela (np. z powodu choroby), nie stanowi podstawy do uznania za godziny ponadwymiarowe zrealizowanych wcześniej godzin zajęć ponad obowiązkowy wymiar.
Czy przyznane 8 godzin to w całości godziny ponadwymiarowe?
Czy przebywanie na urlopie zdrowotnym traktujemy dokładnie tak samo jak przebywanie na zwolnieniu lekarskim z powodu choroby?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor może zakupić do klasy lekcyjnej, w której będzie miała zajęcia klasa integracyjna tablicę interaktywną ze środków pieniężnych, które są na rozdziale 80150- realizacja zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla dzieci?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak ma dokładnie wyglądać rozliczanie dotacji, przyznanej na dziecko niepełnosprawne? Zdania są podzielone... Czy całość powinna być przeznaczona na realizację orzeczenia? A co z innymi kosztami utrzymania? Przecież dziecko niepełnosprawne też korzysta z wody, zajęć dodatkowych itp.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe