Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy na podstawie ustawy PO w art. 15 oprócz Ko należy powiadamiać organ prowadzący o zatrudnieniu osoby niebędącej nauczycielem do prowadzenia zajęć edukacyjnych?
Przepisy art. 15 ustawy - Prawo oświatowe wymagają uzyskania zgody kuratora oświaty. Przepisy te nie wymagają uzyskania zgody, czy też informowania organu prowadzącego o zatrudnieniu osoby niebędącej nauczycielem za zgodą kuratora oświaty, co nie oznacza, że organ prowadzący takiej informacji nie uzyska, np. w chwili sporządzania projektu organizacyjnego i późniejszych aneksów, które to OP zatwierdza. W tych przypadkach dyrektor zawsze współpracuje z organem prowadzącym. W związku z reformą oświaty, w okresie do dnia 31 sierpnia 2023 r. dyrektor szkoły prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego zanim zatrudni nauczyciela, czy też osobę niebędącą nauczycielem (na podstawie art. 15 PO), informuje kuratora oświaty sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołą o wolnych stanowiskach pracy dla nauczycieli (art. 224 ustawy Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Mam nauczyciela który jest zatrudniony na 23/24 w oddziałe przedszkolnym i obecnie przebywa na urlopie rodzicielskim który kończy cię 24 września 2020 po tym chce przejść na zaległy urlop wypoczynkowy który będzie trwał do 31.12.2020. czy ten nauczyciel może skorzystać z urlopu dla poratowania zdrowia chociaż gdy nie ma pełnego etatu gdyż cały czas będzie 23/24?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel wygaszanego gimnazjum rozpocznie pracę od 1.09.2017 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w tej samej gminie / gimnazjum nie będzie „wchłonięte” przez naszą placówkę/. Jest on nauczycielem dyplomowanym z tytułem mgr geologii; dyrektor gimnazjum uznał kierunek studiów za zbliżony do nauczania geografii decyzją z dnia 01.09.2000 r. Czy nauczyciel zmieniając miejsce pracy / nowa umowa o pracę/ nadal posiada wymagane kwalifikacje do geografii?
- Witam. Mam pytanie dotyczące zwrotu kosztów za dojazd do ucznia ( 15 km), któremu przyznano nauczanie indywidualne. Organ prowadzący twierdzi, że nauczycielom taki zwrot się nie należy.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektorowi gimnazjum kończy się kadencja 31.08.2017 r. Czy dyrektor szkoły podstawowej, do której włącza się gimnazjum musi powierzyć mu stanowisko wicedyrektora na okres dwóch lat, do 31 sierpnia 2019 r?
- Ile razy nauczyciel może dostać wypowiedzenie warunków pracy i płacy? Nauczycielka w gimnazjum zatrudniona była: od 01.09.2007 r. do 31.08.2008 r. umowa o pracę na czas określony na 10/18 etatu od 01.09.2008 r. do 31.08.2009 r. umowa o prace na czas określony na 10/18 etatu od 01.09.2009 r. zatrudnienie przez mianowanie (18/18 etatu - czas nieokreślony). W maju 2012 r. nauczycielka otrzymała wypowiedzenie warunków pracy i płacy, w części dotyczącej zatrudnienia w pełnym wymiarze czasu pracy (na 15/18) i wyraziła pisemną zgodę na tę zmianę (w wypowiedzeniu nie ma na jaki okres jest zmiana). Jednak od 01.09.2012 r. dostała w zastępstwie nieobecnej nauczycielki godziny i miała pełen etat do 27czerwca 2013 r. Od 1 września 2013 miała również pełen etat do 31 sierpnia 2014 r. (warunki z aktu mianowania). W maju podpisała analogiczne jak wyżej wypowiedzenie warunków, ale od września 2014 r. znów w zastępstwie miała pełen etat. Czy w/w sytuacja jest poprawna prawnie i jakie dokumenty dyrektor powinien uzupełnić tej nauczycielce (porozumienie, aneks, itp.). Drugie pytanie czy jeżeli od 01.09.2012 r. pojawiła się możliwość zatrudnienia nauczycielki na pełny etat (zastępstwo za nieobecną nauczycielkę) to powinno to porozumienie obowiązywać do końca zajęć dydaktycznych (czyli do 27 czerwca 2013 r.) czy do końca roku szkolnego (czyli do 31 sierpnia 2013 r.) ?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe