Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel, który realizuje zajęcia edukacyjne z uczniami posiadającymi orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, w których wskazano potrzebę realizacji wybranych zajęć edukacyjnych indywidualnie z uczniem lub w grupie do pięciu uczniów, nabywa uprawnienia do wypłaty mu za te godziny dodatku do wynagrodzenia za warunki trudne?
Prowadzenie wybranych zajęć edukacyjnych z uczniem z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego lub w grupie do pięciu uczniów nie jest wymienione w § 8 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 stycznia 2005 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy (Dz.U. z 2014 r. poz. 416 ze zm.) jako praca w trudnych warunkach. Nie jest to bowiem nauczanie indywidualne dziecka zakwalifikowanego do kształcenia specjalnego, a właśnie takie nauczanie stanowi pracę w trudnych warunkach zgodnie z § 8 pkt 8 ww. rozporządzenia. Nauczanie indywidualne organizuje się dla uczniów, którym stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły w ich miejscu pobytu, na podstawie orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania, i obejmuje ono obowiązkowe zajęcia - art. 127 ust. 10 i 16 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2020 r. poz. 910) oraz § 1 i 7 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 9.08.2017 r. w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży (Dz.U. z 2017 r. poz. 1616). W konsekwencji nauczycielowi nie przysługuje dodatek za pracę w trudnych warunkach, o którym mowa w art. 34 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2019 r., poz. 2215, skoro uczeń nie posiada dwóch orzeczeń (o potrzebie kształcenia specjalnego oraz o potrzebie nauczania indywidualnego) i nauczycielowi nie zostaje powierzone nauczanie indywidualne z takim uczniem.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczycielem wspomagającym dla dziecka posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (sprzężenie)w przedszkolu może być logopeda (osoba ukończyła studia I stopnia)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy wymagane jest wydanie decyzji dyrektora o przyznaniu stypendium za wyniki w nauce/osiągnięcia sportowe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dlaczego np.w propozycji karty oceny pracy nauczyciela nie ma placówek opiekuńczo-wychowawczych typu BURSA?Tam też pracują nauczyciele i miło by było gdyby mogli liczyć na wsparcie ze strony portalu jakim jest nadzór pedagogiczny.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wzór uchwały w sprawie dopuszczenia programów nauczania.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam problem z arkuszem ocen. 20 maja tego roku z listy uczniów skreślona została dziewczynka, uczennica klasy III gimnazjum oczywiście decyzją rady pedagogicznej. W związku z tym, że do naszej szkoły trafiła w drugim semestrze klasy II to egzamin klasyfikacyjny z WDŻ miała dopiero 10 maja tego roku. Po skreśleniu odesłany został odpis arkusza ocen gdzie dokonywaliśmy klasyfikacji końcoworocznej w klasie II i śródrocznej w klasie III. Dyrektor szkoły chce abym na arkuszu wpisała ten egzamin klasyfikacyjny, natomiast ja nie widzę takiej możliwości. Wydałam zaświadczenie o przeprowadzonym egzaminie i ocenie jaką uczennica otrzymała. Co jeszcze mogę zrobić , aby tamta szkoła chciała sklasyfikować dziecko z WDŻ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe