Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel, który zamierza przejść na emeryturę w związku z osiągniętym wiekiem, może wystąpić o sprostowanie świadectw pracy wydanych w latach 1999-2008, które nie mają zapisu "praca w szczególnym charakterze"? Nauczyciel pracował w latach 1983-2008 jako nauczyciel w pełnym wymiarze etatu i chciałby skorzystać z rekompensaty. Osoba ta ma świadectwa pracy wydane na obowiązujących wtedy drukach, gdzie nie obowiązywała rubryka „Praca w szczególnych warunkach”, oraz takie gdzie informacja ta nie została zapisana.
Obecnie sprostowanie świadectwa pracy za ten okres jest możliwe jedynie wtedy, gdy pracodawca wyrazi chęć by to zrobić. Roszczenie o sprostowanie świadectwa pracy się bowiem przedawniło.
Zgodnie z art. 291 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r., poz. 1320) roszczenia ze stosunku pracy ulegają przedawnieniu z upływem 3 lat od dnia, w którym roszczenie stało się wymagalne.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pełnię funkcję dyrektora szkoły podstawowej.
Mam kwalifikacje do nauczania języka polskiego. Czy jako dyrektor muszę uczyć danego przedmiotu (godziny "przy tablicy"), czy też mogę mieć godziny świetlicowe?
Nadmieniam, że mam obniżone pensum jako dyrektor (3 godz. tygodniowo).
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Od 01.10.2019 w przedszkolu niepublicznym jest udzielana pomoc psychologiczno- pedagogiczna chłopcu 6- letniemu z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim. Orzeczenie rodzic dziecka dostarczył 17.09.2019 r., a już od 01.10.2019 r. są realizowane zajęcia zgodnie z orzeczeniem. Informację, że w mojej placówce pojawiło się orzeczenie przekazałam niezwłocznie do Urzędu Gminy, było to w październiku. Do tej pory, a mamy już koniec lutego nie otrzymałam jednak żadnych środków z tytułu udzielania pomocy psychologiczno- pedagogicznej dziecku z orzeczeniem. Do 5-go dnia każdego miesiąca składam deklarację do Urzędu Gminy o liczbie dzieci w placówce i informuje tam o dziecku z orzeczeniem. Dalej nic. Co w tej sytuacji? Czy mam prawo ubiegać się o zaległe świadczenia? Jeżeli tak, to jak to zrobić? Niebawem będzie koniec roku szkolnego, a ja nie otrzymałam żadnych świadczeń, mimo że ponoszę koszty na rzecz organizacji zajęć dla tego dziecka, które wynikają z orzeczenia.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Pracownicy niepedagogiczni (sprzątaczki, woźny, kucharka, pomoce kuchenne) w czasie zawieszenia zajęć w związku z korona wirusem muszą świadczyć pracę w szkole. Czy dyrektor może częściowo zwolnić ich z tego obowiązku (mogą pracować krócej tzn. zamiast 8h to 6h)? Co znaczy, że pracownik może być w gotowości do pracy? W jaki sposób będzie obliczone jego wynagrodzenie?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy w księdze ewidencji dzieci i młodzieży wpisujemy tylko dzieci zamieszkałe na pobyt stały czy też wszystkie dzieci zamieszkałe w obwodzie danej szkoły (pobyt stały i czasowy) ?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W nawiązaniu do sprawy cyt. "Stowarzyszenie Internowanych i Represjonowanych zwróciło się o udzielenie informacji dotyczącej nauki i ukończenia szkoły przez naszego absolwenta z roku 89. Proszą o informacje oraz kserokopie dokumentacji w tej sprawie. Jako podstawę wniosku wskazują ustawę o dostępie do informacji publicznej. Czy szkoła musi odpowiedzieć na wniosek i czy ma udostępnić te informacje o absolwencie naszej szkoły? A co z ustawą o ochronie danych osobowych?
Absolwent szkoły nie jest organem szkoły, ani funkcjonariuszem publicznym, a w związku z tym należy odmówić udzielenia informacji o absolwencie, gdyż nie stanowią informacji publicznej. Ponadto przekazanie informacji o nim bez uprzedniego uzyskania jego zgody naruszyłoby jego dane osobowe i dobra osobiste. (art. 6 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, Dz.U. z 2016 r., poz. 1764; art. 23 i art. 24 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny, Dz.U. z 2017 r., poz. 459; art. 23 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, Dz.U. z 2016 r., poz. 922 z późn. zm.). "
W jakiej formie powinna nastąpić odpowiedź.
1. zwykłym pismem - gdyż sprawa nie dotyczy informacji publicznej;
2. czy odmowa udzielenia odpowiedzi decyzją administracyjną.
Jaką należy podać podstawę prawną
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe