Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciela uczącego dziecko posiadające opinię o zindywidualizowanej ścieżce kształcenia rozlicza się z rozdziału 80150?
Stosownie do § 12 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2020 r., poz. 1280) zindywidualizowana ścieżka kształcenia jest organizowana dla uczniów, którzy mogą uczęszczać do szkoły, ale ze względu na trudności w funkcjonowaniu wynikające w szczególności ze stanu zdrowia nie mogą realizować wszystkich zajęć edukacyjnych wspólnie z oddziałem szkolnym i wymagają dostosowania organizacji i procesu nauczania do ich specjalnych potrzeb edukacyjnych. Zindywidualizowana ścieżka kształcenia jest jedną z form pomocy psychologicznej realizowanej w publicznych szkołach i placówkach.
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 2 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz. U. z 2022 r., poz. 513) w rozdziale 80150 Realizacja zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla dzieci i młodzieży w szkołach podstawowych ujmuje się wydatki i dochody związane z realizacją zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy w tych szkołach, inne niż klasyfikowane w 80102 Szkoły podstawowe specjalne.
W świetle powyższego w ww. rozdziale należy klasyfikować wydatki związane z specjalną organizacją nauki i pracy takie jak indywidulany tok nauczania, nauczanie indywidualne czy też zindywidualizowana ścieżka kształcenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jeżeli uczeń nie chodził na religię ani na etykę , to co wpisujemy w miejsce oceny w arkuszu ocen.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel klasy I SP obecnie realizujący program w oparciu o podręcznik wydawnictwa WSiP ,,Tropiciele"(otrzymany od wydawnictwa bezpłatnie w roku szkolnym 2014/15) powinien nadal pracować z tym podręcznikiem w roku szkolnym 2015/16 (w klasie II) i starać się o jego dotowanie przez organ prowadzący czy powinien (może) wybrać jeden z podręczników dopuszczonych do wieloletniego użytku przez MEN, a tym samym zmienić uczniom podręcznik?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 3. Uchwała rada powiatu wprowadziła algorytm rozliczania tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli, którzy w pewnych miesiącach roku nie wypracowują pensum (np. klasy na praktyce) - tzw. pensum uśrednione. Powoduje to jednak zwiększenie pensum we wszystkich miesiącach roku, co skutkuje obniżeniem stawki za godzinę i wartości każdej wypracowanej godziny ponadwymiarowej, również w tych miesiącach, w których nauczyciel wypracowuje pensum oraz nadgodziny. Czyli nauczyciel z pensum 18 h, nie otrzymuje stawki np. 55,00 zł/h (jak to wynika z pensum), ale ma je uśrednione do np. 18,52 i jego stawka wychodzi np. 53,50 zł. Traci na tym co miesiąc w płatności za nadgodziny. Czy jest to prawidłowe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy plan rozwoju i koncepcja pracy szkoły to jest to samo?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciela, który jest radnym gminnym w innej gminie niż szkoła w której pracuje, powinnam zwalniać na sesje rady i zebrania komisji? Czy powinnam mu zapewnić pełny etat, mimo ograniczenia w zatrudnieniu innych nauczycieli?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe