Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczycielka oddziału przedszkolnego dla dzieci 3 i 4 letnich musi obowiązkowo mieć "pomoc nauczyciela"?
Żaden przepis, a w szczególności ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm. oraz rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli, Dz.U. z 2017 r., poz. 649 ze zm. nie nakazuje zatrudnienia pomocy nauczyciela ze względu na wiek dzieci w oddziale. Obecność w oddziale dzieci z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego może natomiast zawierać takie zalecenie i wówczas pomoc nauczyciela należy zatrudnić do dziecka z autyzmem, w tym zespołem Aspergera, lub niepełnosprawnościami sprzężonymi; w przypadku dziecka z inną niepełnosprawnością pomoc nauczyciela zatrudnia się za zgodą organu prowadzącego - § 7 ust. 2 i 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz.U. z 2017 r., poz. 1578.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o poradę w kwestii przydzielenia godzin zajęć rewalidacyjnych. Czy nauczyciel mający uprawnienia z terapii pedagogicznej może prowadzić zajęcia rewalidacyjne z uczniem (upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim)?. Czy te godziny mogą stanowić uzupełnienie etatu, jeżeli są one zatwierdzone w arkuszu organizacyjnym na cały rok szkolny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób uzupełniamy arkusze dla klasy IV? czy w taki sam jak dla klasy VII?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel powinien kończyć 2 lata i 9 miesięcy stażu na nauczyciela mianowanego z końcem maja 2010 r. Niestety od 9 listopada 2009 r. do 4 lutego 2010 r. miał ciągłość zwolnień lekarskich. Następnie było 6 dni ferii i od 11 lutego do końca czerwca 2010 r. urlop macierzyński. Do kiedy powinnam przedłużyć mu staż?
- Nauczycielka przyrody zatrudniona jest w mojej szkole na 1/2 etatu i w sąsiedniej szkole również na 1/2 etatu. W tym miesiącu dyrekcja z sąsiedniej szkoły poprosiła już dwa razy tj. 6 godz. w tygodniu o zastępstwa koleżeńskie, ponieważ nauczycielka w tym czasie miała w tej szkole dodatkowe zajęcia (uroczystości szkolne). Proszę o poradę jak mam zachować się w takiej sytuacji. Nie chciałabym, aby dzieci z mojej szkoły były stratne, a zależy mi również na dobrych kontaktach z sąsiednią szkołą.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W Technikum od roku szkolnego 2019/2020 chcemy wprowadzić kształcenie w tzw. Policyjnej Klasie Mundurowej przedmiotu „edukacja policyjna”.
Treści nauczania będą realizowane w oparciu o program nauczania wydany przez Komendanta Głównego Policji.
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz.U. z 2017r. poz.703) dyrektor może realizować te zajęcia jako zajęcia uzupełniające (załącznik nr 5, pkt 6) lub jako zajęcia dodatkowe z godzin organu prowadzącego (§ 3 ust 1, pkt 2).
Założenia jest takie, aby zajęcia były realizowane jako zajęcia międzyoddziałowe (uczniowie klas pierwszych kształcący się w różnych zawodach uczestniczą w zajęciach na zasadzie dobrowolności). Czy takie rozwiązanie jest możliwe, aby uczniowie, którzy chcą się uczyć przedmiotu „edukacja policyjna” mogli go wybrać na takich samych zasadach jak religię lub wdż?
Jaka jest procedura wpisania przedmiotu uzupełniającego do szkolnego zestawu programów nauczania tak, aby można go było wpisać na świadectwie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe