Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy od 1 września 2017 w szkole Branżowej I stopnia dla klas drugich i trzecich będzie należało stosować nowe pieczęcie urzędowe na świadectwach czy stare ,,ZSZ''? Czy na świadectwie będzie należało wpisać ukończył ZSZ czy tez Branżową I stopnia?
Na podstawie art. 164 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60 w latach szkolnych 2017/2018-2019/2020 w branżowej szkole I stopnia prowadzi się klasy dotychczasowej zasadniczej szkoły zawodowej aż do czasu likwidacji tych klas w związku z reformą oświaty. Uczniowie klas ZSZ prowadzonych w branżowej szkole I stopnia otrzymują świadectwa ustalone dla dotychczasowych ZSZ i opatrzone pieczęcią ZSZ.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uprzejmie proszę o informację, jakie akty prawne regulują tworzenie i działanie niepublicznej placówki kształcenia ustawicznego.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od tego roku szkolnego oddziały gimnazjalne zostały włączone do szkoły podstawowej, którą kieruję drugi rok. Podczas rady klasyfikacyjnej jeden z nauczycieli gimnazjum klasyfikował troje uczniów, którzy mieli frekwencję na zajęciach w I semestrze ok.30%.Wcześniej wysyłałam do wszystkich nauczycieli rozporządzenie dotyczące klasyfikowania,przepisy prawa oświatowego oraz zapisy w statucie szkoły.Wszyscy jednomyślnie zagłosowali za przystąpieniem tych i innych uczniów do egzaminów klasyfikacyjnych.Niestety Nauczyciel uczący te dzieci wstrzymał się od głosu i powiedział,że nie zrobi egzaminu klasyfikacyjnego, ponieważ on ma prawo klasyfikować uczniów.W związku z tym,że mamy dużo takich dzieci wszyscy stwierdzili,że nie możemy robić wyjątków i postępujemy z godnie z prawem. Bardzo proszę o radę ,co w tej sytuacji jako dyrektor mam zrobić. Planuję wystosować pismo do tegoż nauczyciela z prośbą o wyznaczenie terminu egzaminów, ewentualnie później ponaglenie i kolejne konsekwencje. Proszę o radę i podstawę prawną oraz wzór pisma.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor sprawdzając 24 czerwca dokumentację wychowawcy kl.III, w tym dziennik i dokument zawierający ilość godzin danego przedmiotu zrealizowanych w cyklu trzyletnim zobaczył, że nauczyciel historii wykazał jako zrealizowane 188 godzin tego przedmiotu. Jakie kroki wobec nauczyciela powinien podjąć dyrektor? Jest już oczywiście po radzie klasyfikacyjnej. Nauczyciele na radzie w kwietniu otrzymali informację przypominającą o monitorowaniu ilości godzin. W razie zagrożenia braku wymaganych godzin, mieli zgłosić dyrektorowi, aby sytuację naprawić. Informacja wisiała także w pokoju nauczycielskim. Istnieje podejrzenie, że nauczyciel nawet nie wie ile wynosi minimum godzin z jego przedmiotu, skoro tak wykazał i potwierdził własnoręcznym podpisem.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W mojej szkole wielu rodziców uczniów klas pierwszych złożyło wniosek o możliwość powtórzenia nauki ich dzieci w klasie pierwszej. Wiem, że ci uczniowie nie podlegają ocenie ani klasyfikacji, jak zatem wypełnić arkusz ocen ucznia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na podstawie jakich dokumentów można przyjąć ucznia powracającego z zagranicy do Polski, do szkoły ponadgimnazjalnej?
Uczennica wyjechała z Rodzicami do USA i tam uczęszczała do szkoły będącej odpowiednikiem naszego gimnazjum (zatem nie ma świadectwa ukończenia gimnazjum polskiego ani zaświadczenia o wyniku polskiego egzaminu gimnazjalnego); uzyskała promocję do klasy maturalnej ? W czasie wakacji powróciła do Polski i szuka miejsca w LO? Proszę o pilna odpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe