Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy od września 2019 r. mogę przenieść nauczycielkę świetlicy w stan nieczynny? W skład Zespołu wchodzi liceum ogólnokształcące i wygaszane gimnazjum. Dla nauczycielki dotychczasowej świetlicy nie będę miała żadnych godzin w liceum gdyż od września 2019 r. nie będzie już świetlicy. Czy mogę przenieść ją w stan nieczynny?
Jeżeli nauczyciel zatrudniony w zespole szkół ma określone w akcie mianowania/umowie o pracę, że pracuje w gimnazjum, to w związku z wygaszeniem szkoły rozwiązuje się z nim stosunek pracy na podstawie art. 226 ust. 1 ustawy z dnia 14.12.2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe, który nie przewiduje już przeniesienia w stan nieczynny. Zgodnie z jego brzmieniem w roku szkolnym 2018/2019 z nauczycielami gimnazjów prowadzonych przez jednostkę samorządu terytorialnego, zatrudnionymi na podstawie mianowania lub umowy o pracę na czas nieokreślony, których dalsze zatrudnienie nie jest możliwe ze względu na zmiany organizacyjne powodujące wygaszenie kształcenia w gimnazjum, rozwiązuje się stosunek pracy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zwróciła się do mnie była nauczycielka o wydanie świadectwa pracy za okres od 21.08.1977 do 21.08.1978. Dostarczyła następujące dokumenty: akt nominacji na stanowisko nauczyciela od 21.08.1977 do 21.08.1979, pismo KO, w którym nie wyrażono zgody na przeniesienie do innej szkoły z dniem 21.08.1978 r. (nauczycielka jednak przeniosła się do innej szkoły za zgodą dyrektora, więc teczka akt osobowych powędrowała za nią), legitymację ubezpieczeniową ze stemplem szkoły z dnia 12.09.1977, a z kolejnej szkoły z datą 31.08.1978, oświadczenie o okresie zatrudnienia wraz z oświadczeniami świadków - dwóch emerytowanych nauczycielek, z którymi wówczas pracowała. Mam pewność co do daty rozpoczęcia pracy, bo jest odnotowana w akcie nominacji, natomiast nie wiem, czy mogę potwierdzić datę zakończenia pracy - 21.08.1978. Dodam, że nie ma żadnej dokumentacji dotyczącej wypłat z tego okresu.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Pracownik zatrudniony jest od 1 lutego 2023 r. Przyniósł po 2 tygodniach pracy dokumenty do zaliczenia pracy w rolnictwie i po akceptacji radcy prawnego dyrektor zalicza powyższy okres do stażu pracy. W maju pracownik przyniósł dokumenty potwierdzające pracę za granicą (przetłumaczone). Czekam na decyzję radcy prawnego zatrudnionego przez organ prowadzący. Uznanie pracy za granicą spowoduje, że będzie miał prawo do wypłaty dodatkowego świadczenia za 25 lat pracy. Dotychczas pracownik był rolnikiem, wyjeżdżał do pracy zagranicę a przed przyjściem do szkoły pracował w markecie i tam raczej nie ubiegał się o zaliczenie dotychczasowych lat pracy. Czy jest określone w przepisach po jakim czasie pracownik może w nowym miejscu wnioskować o zaliczenie pracy z wcześniejszych okresów zatrudnienia? Czy jest przepis mówiący o zaliczeniu lat pracy z wcześniejszych okresów pracy tj. czas między poszczególnymi wnioskami? Dodam, że od 1 czerwca został zatrudniony kolejny pracownik na czas nieobecności za chorego konserwatora i po podpisaniu umowy stwierdził, że gromadzi dokumenty o zaliczenie pracy w rolnictwie, pracy za granicą oraz za czas przebywania na tzw. „kuroniówce”.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Pracownicy administracji i obsługi zatrudnienie są w szkole na podstawie ustawy o pracownikach samorządowych.
Ww. ustawa zapewnia pracownikowi samorządowemu, z tytułu pracy wykonywanej w godzinach nadliczbowych, jedynie zwykłe wynagrodzenie lub czas wolny w tym samym wymiarze, co liczba przepracowanych godzin nadliczbowych (art. 42 ust. 4 ustawy o pracownikach samorządowych).
Obowiązujące regulacje dotyczące pracowników samorządowych nie przewidują dodatków ani 50%, ani 100% za godziny nadliczbowe, o których mowa w Kodeksie pracy. Wynagrodzenie należne pracownikowi pracodawca wypłaca proporcjonalnie do liczby przepracowanych godzin poza normalnymi godzinami pracy tego pracownika.
• art. 42 ust. 2, ust. 4 ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (DzU nr 223, poz. 1458),
• art. 151[11] Kodeksu pracy.
Dozorcy zatrudnieni są w szkole w ramach stanowisk pomocniczych i obsługi. Pracują w systemie równoważnym czasu pracy (po 8 lub 12 godzin) zgodnie z ustalonym grafikiem. Pracują w nocy w dni robocze (od godz. 22.00 do 6.00) oraz w soboty, niedziele i święta, czyli sobota, niedziela i ewentualne święto są dla nich dniami pracy. Przy ustalaniu grafiku uwzględniany jest 11-godzinny odpoczynek dobowy i 35-godzinny odpoczynek tygodniowy i 5-dniowy tydzień pracy.
Czasami jednak zdarza się (jeśli święto przypada w tygodniu, np. 1 maja w środę i 3 maja w piątek), że pracują ponad normatywny wymiar czasu pracy i zamiast np. normatywnych 24 godz. (w tygodniu rozliczeniowym od 1 do 7 maja br. były 3 dni robocze 2, 6 i 7 maja, jedna sobota i niedziela i dwa święta) dozorca pracował 44 godz..
Czy powinien otrzymać 100% dodatek za pracę w niedzielę i święto, przy założeniu, że niedziela jest dla dozorcy dniem pracy?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy mogę rozwiązać bez wypowiedzenia umowę o pracę z główna księgową, która przez 180 dni przebywała na L-4. Teraz już 7 miesiąc korzysta ze świadczenia rehabilitacyjnego. Świadczenie to ZUS przyznał do końca lipca 2015r
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Konserwator zatrudniony w gimnazjum na 0,60 et. i w drugiej placówce, szkole podstawowej na 0,40 et. Od 1 września 2017 r. pracodawcy chcą zlikwidować stanowisko pracy konserwatora. Na jakiej podstawie prawnej dyrektor szkoły podstawowej ma rozwiązać z pracownikiem umowę o pracę i jaki okres wypowiedzenia ma zastosować( pracownik zatrudniony w sp od 1.08.2017 r. umowa na czas nieokreślony) oraz czy należy się pracownikowi (z etatu 0,40) odprawa pieniężna z powodu likwidacji stanowiska pracy (dyrektor sp zatrudnia 38 osób)jaką podać przyczynę rozwiązania stosunku pracy w świadectwie pracy. Dziękuję za pomoc .
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe