Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy podczas czasowego ograniczenia funkcjonowania przedszkola i pracy zdalnej nauczycieli musi zostać zmieniony statut przedszkola? Jeśli tak, to jakie zmiany powinny być wprowadzone?
Odpowiedź jest uzależniona od dotychczasowej treści statutu konkretnego przedszkola oraz od rozwiązań przyjętych w danej placówce w związku z organizacją zdalnego nauczania. Generalnie rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r., poz. 493 ze zm.) nie pozostawia do uregulowania w statucie żadnych zagadnień dotyczących zdalnej pracy placówki. Z kolei upoważnienie dyrektora do organizacji zdalnej nauki, we współpracy przy niektórych zagadnieniach z nauczycielami, ma oparcie w ww. rozporządzeniu, czyli w przepisach powszechnie obowiązujących, będących aktem prawnym wyższego rzędu niż statut przedszkola. Dlatego stosowanie tego rozporządzenia i przyjętych na jego podstawie rozwiązań przez przez dyrektora nie wymaga powielenia ich treści w statucie. Jeżeli natomiast przy okazji organizacji nauki zdalnej przykładowo dyrektor chciałby powierzyć wicedyrektorowi lub nauczycielom zadania, które są przypisane do dyrektora a jednocześnie nie są wymienione w statucie w zakresie kompetencji organu lub nauczyciela, w takiej sytuacji może zachodzić konieczność zmiany statutu, gdy wicedyrektor lub nauczycie nie chce wyrazić zgody na wykonywanie czynności, które nie należą do jego dotychczasowego zakresu obowiązków.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W jaki sposób powinno się planować w szkole procesy edukacyjne?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy w statucie technikum powinna się znaleźć informacja dotycząca rekrutacji? jeśli zmiana w ustawie o systemie oświaty uchyla ten wymóg (art. 60, ust.1 pkt 6) zaś rozporządzenie o ramowych statutach wskazuje na konieczność określenia zasad rekrutacji (& 19 załącznik 5a). Który dokument jest "ważniejszy"?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy w klasie integracyjnej liceum, wspomaganie można przydzielić nauczycielom przedmiotu z oligofrenopedagogika? Czy musi to być 1 nauczyciel, jeśli uczniowie mają orzeczenia z powodów zdrowotnych, a nie obniżonej normy intelektualnej?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Wychowanek bursy złożył deklarację woli o kontynuowaniu pobytu w placówce po wyznaczonym terminie. Miał 30 dni na złożenie takiego dokumentu, a mimo to tego nie zrobił. W tej chwili przyjmujemy wnioski kandydatów. Jak powinnam go potraktować? Czy w tej chwili podlega rekrutacji jak nowo przyjmowany kandydat?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Klasy łączone.
Mam pytanie dość istotne z uwagi na niż demograficzny:
Czy jest prawnie usankcjonowane łączenie klas ze względu na małą liczbę dzieci, dot. szkoły podstawowej.
Czy wszystkie klasy można łączyć, np. I z II III z IV itd. Czy tylko można łączyć na danym etapie edukacyjnym? Czy łączeniu podlegają w takich oddziałach wszystkie przedmioty czy są wyjątki?
Poza tym, najważniejsze: Czy dopuszczalne jest połączenie w jeden oddział klasę „0” z I?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe