Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy psycholog, który dodatkowo ukończył Studium Socjoterapii ma kwalifikacje do prowadzenia zajęć socjoterapii w gimnazjum ( w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej)?
Zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, zajecia socjoterapeutyczne nazwane zajęciami specjalistycznymi prowadzą nauczyciele i specjaliści posiadający kwalifikacje odpowiednie dla rodzaju prowadzonych zajęć (§ 14).
Rozporządzenie precyzuje również, kto jest specjalistą:
§ 4. 2. Pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu, szkole i placówce udzielają uczniom nauczyciele, wychowawcy grup wychowawczych oraz specjaliści wykonujący w przedszkolu, szkole i placówce zadania z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w szczególności psycholodzy, pedagodzy, logopedzi i doradcy zawodowi, zwani dalej "specjalistami".
W związku z powyższym uważam, że psycholog, nawet bez dodatkowych studiów czy kursów, ma pełne kwalifikacje do tego, aby prowadzić zajęcia socjoterapii w gimnazjum.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w roku szkolnym 2021/2022 dyrektor szkoły może zmienić ustalone we wrześniu dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktycznych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przypadku prowadzenia dokumentacji związanej z przebiegiem nauczania, a także tej związanej z obsługą sekretariatu szkoły w formie elektronicznej, konieczne jest drukowanie księgi ewidencji dzieci oraz księgi uczniów? Czy może ona mieć tylko formę elektroniczną, archiwizowaną zgodnie z procedurami?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń nieklasyfikowany na I półrocze powinien uzyskać klasyfikacyjną ocenę z zachowania ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o wyjaśnienie i podanie wykładni prawnej jakie pensum obowiązuje nauczycieli pracujących w grupach dzieci 5-6 latków w przedszkolu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Planuję zatrudnienie nauczyciela w ramach środków na realizację zajęć pochodzących z Unii Europejskiej do prowadzenia zajęć z podstawy programowej w placówce publicznej. Nauczyciel ten nie realizuje w naszej placówce obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych. Nauczyciel którego planujemy zatrudnić posiada kwalifikacje zgodne z Kartą Nauczyciela, ma zaświadczenie z KRK.
Czy w ramach projektu unijnego zatrudniamy go z Karty Nauczyciela czy z Kodeksu Pracy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe