Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy rada pedagogiczna może podjąć decyzję o braku promocji ucznia klasy II szkoły podstawowej w przypadku, gdy rodzic nie wyraża na to zgody? Uczeń nie opanował najważniejszych kompetencji w zakresie czytania, pisania i liczenia. Dziecko lekceważy obowiązki szkolne, nie odrabia zadań domowych i jest systematycznie nieprzygotowane do lekcji. Braki w wiadomościach i umiejętnościach są tak znaczne, że w żaden sposób nie sprosta ono wymaganiom w klasie III, tym bardziej, że pomimo starań wychowawcy nie ma żadnej współpracy z rodzicem dziecka.
Zgodnie z art. 44o ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz.U. z 2018 r., poz. 1457 ze zm. zasadą jest klasyfikowanie ucznia klas I – III. Natomiast zgodnie z art. 44o ust. 2 UoSO w wyjątkowych przypadkach, uzasadnionych poziomem rozwoju i osiągnięć ucznia w danym roku szkolnym lub stanem zdrowia ucznia, rada pedagogiczna może postanowić o powtarzaniu klasy przez ucznia klasy I-III szkoły podstawowej, na wniosek wychowawcy oddziału po zasięgnięciu (niewiążącej) opinii rodziców ucznia lub na wniosek rodziców ucznia po zasięgnięciu opinii wychowawcy oddziału. W związku z tym jeżeli wychowawca klasy II złożył wniosek o niepromowanie ucznia z powodu braku uzyskania najważniejszych kompetencji i lekceważenia obowiązków szkolnych, nawet sprzeciw rodziców nie stoi na przeszkodzie niepromowaniu ucznia. Niezależnie od kwestii promowania ucznia, warto rozważyć zwrócenie się przez dyrektora do sądu rodzinnego o wgląd w sytuację ucznia, przedstawiając niepowodzenia szkolne i brak współpracy rodziców ze szkołą, ponieważ sąd rodzinny może nakazać rodzicom podjęcie takiej współpracy lub nałożyć na nich także inne obowiązki (art. 109 § 1 i § 2 pkt 1 ustawy z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy, Dz.U. z 2017 r., poz. 682).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o podanie wzoru uchwały RP ustalającej sposób wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W związku z pełnioną funkcją dostałam polecenie dokonania oceny pracy nauczyciela. Proszę o odpowiedź na następujące pytanie: Ile dni od przekazania projektu oceny pracy muszę sporządzić kartę oceny pracy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Szanowni Państwo czy rodzice mogą na własne żądanie przenieść dziecko z klasy ósmej szkoły publicznej(na koniec pierwszego semestru) do klasy siódmej w innej szkole niepublicznej? Dziecko poszło rok wcześniej do szkoły.Uprzejmie proszę o poradę, bo po raz pierwszy spotykam się z takim problemem.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o informację w jaki sposób można dokonać zmian statucie szkoły będącej placówką niepubliczną? Kogo należy o zmianach poinformować?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie są wymogi przeprowadzania zajęć z języka angielskiego w przedszkolu niepublicznym, czas trwania oraz ich częstotliwość? czy oprócz zajęć prowadzonych w grupie przez nauczyciela języka angielskiego, nauczyciel wychowania przedszkolnego (wychowawca grupy) ma również obowiązek wynikający z podstawy programowej do wdrążania na zajęciach język obcy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe