Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy religia może "konsumować" czas przeznaczony na realizację podstawy programowej, czy też w dni kiedy się odbywa należy odpowiednio wydłużyć czas pracy oddziałów? Jeśli z przyczyn lokalowych nie będę mogła tego zrobić wówczas dwa razy w tygodniu realizacja podstawy programowej będzie odbywać się w czasie krótszym niż 5 godzin (2x4,5), co jest niezgodne z par. 10 ust.2 pkt 1 załącznika do rozporządzenia o ramowych statutach. Na tym polega mój problem i nie wiem jak go rozwiązać nie łamiąc jednocześnie przepisów.
Nie, religia nie może "konsumować" czasu przeznaczonego do nauczania podstaw programowych z innych zajęć. Bowiem czas pracy nauczycieli to konkretne pensum, które każdy nauczyciel musi zrealizować. Dwóch nauczycieli nie może pracować jednocześnie w jednej grupie dzieci. Każdy nauczyciel musi "wypracować" swoje pensum tygodniowe.
Rolą (trudną!) dyrektora jest takie organizowanie zajęć, by zapewnić ich realizację zgodnie z prawem, w tym wypadku Kartą Nauczyciela (art. 42) oraz rozporządzeniem o podstawach programowych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W naszej szkole jest grupa nauczycieli, która ukończyła studia podyplomowe o kierunku"Terapia pedagogiczna z oligofrenopedagogiką". Czy uzyskane kwalifikacje według nowych przepisów uprawniają nauczycieli do pracy z dziećmi z Autyzmem, Zespołem Aspergera w szkole Podstawowej? Czy z takimi kwalifikacjami nauczyciel może pracować jako nauczyciel wspierający? Jak interpretować przepisy dotyczące zmian w kwalifikacjach do pracy z wyżej wymienionymi uczniami? Zdania są różne: jedni eksperci uważają, że kwalifikacje daje ukończona pedagogika specjalna, drudzy, że kwalifikacje dają ukończone kursy oligofrenopedagogiki, terapii pedagogicznej? Prosimy o odpowiedź i w miarę możliwości o podstawę prawną do zapytania.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel katecheta z 27 letnim stażem pracy, jest zatrudniony w 3 placówkach.
W jednej - szkoła publiczna - umowa na czas określony, zawarta na 1 rok (od 01.09.2019 do 31.08.2020), wymiar etatu: 8/18- otrzymuje dodatek za wysługę lat.
W drugiej - publiczne przedszkole, umowa na czas nieokreślony, wymiar etatu: 4/22 - otrzymuje dodatek za wysługę lat.
Trzecia placówka - publiczna szkoła podstawowa, umowa na czas określony (od 02.09.2019 do 26.06.2020), wymiar etatu: 8/18 + 1/22.
Pytanie: Czy nauczycielowi należy również wypłacać dodatek za wysługę w trzeciej placówce?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasy 1 Szkoły Podstawowej otrzymał negatywną ocenę z osiągnięć edukacyjnych na koniec roku. Posiada wiele nieobecności. Rodzice wyrazili zgodę na pozostawienie go w klasie 1. Czy zatem Rada Pedagogiczna na wniosek wychowawcy klasy ma ustalić 2 uchwały: 1) o nie klasyfikowaniu ucznia; 2) o nie promowaniu ucznia? Czy wystarczy ogólnie uchwała o powtórzeniu klasy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak jest różnica pomiędzy zajęciami z wczesnego wspomagania i zajęciami rewalidacyjnymi? Mamy w przedszkolu dziecko z autyzmem i realizujemy z nim 2 obowiązkowe godziny zajęć rewalidacyjnych. Czy w ramach wczesnego wspomagania powinny być jakieś inne zajęcia? Jeśli tak, to w jakim wymiarze?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkoła, w której zorganizowane są oddziały przedszkolne (także dla dzieci 4- i 5- letnich) powinna być placówką nieferyjną? W szkole przez 12 miesięcy pracują wychowawcy zespołów pozalekcyjnych - szkoła szpitalna. Będziemy zmieniać statut i zastanawiamy się nad wprowadzeniem zapisu o nieferyjności.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe