Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń klasy VII z orzeczeniem o niepełnosprawności w stopniu lekkim oraz informacją rodzica o braku dostępu do Internetu może od 3 stycznia 2022 r. brać udział w nauce zdalnej, łącząc się stacjonarnie ze szkoły? Zaznaczam, że uczeń nie ma nauczania indywidualnego.
Na podstawie § 3 ust. 5 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z 13.12.2021 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. z 2021 r., poz. 2301) od dnia 20 grudnia 2021 r. do dnia 9 stycznia 2022 r., w przypadku uczniów szkół podstawowych, którzy z uwagi na rodzaj niepełnosprawności nie mogą realizować zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość w miejscu zamieszkania, dyrektor szkoły ma obowiązek zorganizować dla nich zajęcia w szkole lub umożliwić im realizację zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość na terenie szkoły. Ze zbyt ogólnej informacji o lekkim stopniu niepełnosprawności nie wynika, czy rodzaj niepełnosprawności uniemożliwia danemu uczniowi korzystanie z nauki zdalnej w miejscu zamieszkania; jeśli tak – należy zorganizować naukę zdalną na terenie szkoły. Dyrektor natomiast nie ma obowiązku umożliwiania uczniowi korzystania z nauki zdalnej na terenie szkoły, gdy rodzic zgłasza brak internetu, a rodzaj niepełnosprawności nie stanowi przeszkody do korzystania z nauki zdalnej w domu ucznia, a więc w takiej sytuacji dyrektor na zasadzie dobrowolności może (ale nie musi) zapewniać uczniowi korzystanie z nauki zdalnej w szkole.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy szkoły muszą opracowywać strategię działań wychowawczych i zapobiegawczych oraz interwencyjnych wobec dzieci i młodzieży zagrożonych uzależnieniem? Jaka jest podstawa prawna? Czy rozporządzenie z 18 VIII 2015 r. dotyczące narkomanii jest aktualne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Z dniem 1.09.2017 r. publiczne gimnazjum zostaje włączone do publicznej szkoły podstawowej, która zostaje przekształcona w ośmioletnią szkołę podstawową, w której nie działa rada szkoły. Czy statut nowo powstałej szkoły podstawowej nadaje organ prowadzący, czyli jst, czy też projekt nowego statutu przygotowuje, i w tym wypadku uchwala, do 30.11.2017. rada pedagogiczna? Czy nowy statut będzie dotyczył klas I-VIII szkoły podstawowej, zaś do oddziałów dotychczasowego gimnazjum, aż do czasu ich likwidacji, będzie można stosować dotychczasowy statut gimnazjum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel będący na emeryturze pracowniczej, a zatrudniony w szkole jako nauczyciel religii na 9/18 etatu pedagogicznego, ma prawo do nagrody jubileuszowej (35-lecie)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podstawę prawną zarządzenia wprowadzającego procedurę postępowania z pieczęciami urzędowymi oraz pieczątkami służbowymi w Zespole Szkolno-Przedszkolnym.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jakim stopniu obowiązują szkołę niepubliczną o uprawnieniach szkoły publicznej przepisy wynikające z z ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach? Czy część zajęć (poza orzeczeniami i opiniami) np. zajęcia z logopedą mogą być w takiej placówce płatne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe