Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń mający upośledzenie umysłowe w stopniu głębokim otrzymuje – po ukończeniu szkoły podstawowej – jakiś dokument potwierdzający wykształcenie podstawowe? Jaka jest podstawa prawna?
W zakresie dokumentacji prawodawca nie posługuje się pojęciem „ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim”. Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym otrzymuje świadectwo ukończenia szkoły podstawowej tak samo jak pozostali uczniowie tej szkoły, z powodu braku odrębnych regulacji w tym zakresie – § 7 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U. z 2019 r., poz. 1700 ze zm.). Uczniowi należy wydać świadectwo na druku MEN-I/11/1, zgodnie z załącznikiem nr 2 i 3 do ww. rozporządzenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy Rada Rodziców może rozpocząć działalność, jeżeli przedstawiciel jakieś klasy nie został wybrany?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w bursie, która jest feryjną placówką opiekuńczo-wychowawczą, funkcjonującą od 16.00 w niedzielę do 18.00 w piątek - nie wolno ułożyć stałego, tygodniowego planu pracy dla wychowawców, ponieważ musi się zmieniać obsada dyżuru nocnego w niedzielę? Czy decyduje o tym &4 Rozporządzenia MPiPS z dnia 17.05.2001 r. w sprawie realizowania przez nauczycieli tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć wychowawczych w porze nocnej (Dz.U. 2001 r. Nr 52, poz. 550).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dzieci 5-6 letnie uczęszczające do oddziału przedszkolnego, zorganizowanego w szkole, mogą korzystać ze świetlicy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor placówki nieferyjnej może odmówić nauczycielowi urlopu z tytułu opieki nad dzieckiem? Podanie wpłynęło mailem bez uzgodnienia z przełożonym terminu. Wcześniej dyrektor informował n-li, że ma problemy z zapewnieniem prawidłowego funkcjonowania placówki ze względu na braki kadrowe i urlopy wypoczynkowe innych pracowników.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy przedszkolem integracyjnym. Od września w nowej grupie integr. będziemy mieli tylko 1 dziecko niepełnosprawne - z niepełnosprawnością ruchową. W związku z tym, czy musimy zatrudnić dodatkowo dla tego dziecka nauczyciela wspomagającego czy wystarczy pomoc nauczyciela?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe