Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy ukończenie pedagogiki specjalnej nadaje nauczycielowi kwalifikacje do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych w Szkole podstawowej specjalnej z dziećmi z upośledzeniem intelektualnym, czy konieczne jest ukończenie oligofrenopedagogiki?
Kwalifikacje do bycia nauczycielem w szkole specjalnej dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie – bez względu na pełnioną przez nauczyciela funkcję - ma wyłącznie osoba, która ukończyła pedagogikę specjalną w zakresie zgodnym z rodzajem niepełnosprawności uczniów. Stąd wniosek, że w opisanym przypadku musi to być oligofrenopedagogika. Mówi o tym jednoznacznie rozporządzenie MEN w sprawie kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, wskazując jednocześnie, że w przypadku zajęć rewalidacyjnych (usprawniających zaburzone funkcje) organizowanych dla uczniów szkół specjalnych nauczyciel je prowadzący powinien posiadać zarówno wykształcenie zgodne z rodzajem prowadzonych zajęć, jak i kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej zgodnej z niepełnosprawnością danego ucznia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o informację, do jakiego momentu nieobecność pracownika wpisuje się pod art. 92 § 1 KP, a od jakiego momentu wpisuje się pod art. 92 § 4 KP. Poniżej podaję nieobecności nauczyciela w 2021 r. Nie wiem, jak mam je wpisać do systemu SIO.
• Zwolnienie lekarskie: 19.02–19.02.2021, 17.05–21.05.2021;
• Zwolnienie lekarskie ciążowe: 19.08–15.09.2021, 16.09–13.10.2021, 14.10–10.11.2021.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi zatrudnionemu na podstawie mianowania z 20-letnim stażem pracy w szkole z emeryturą wojskową można udzielić urlopu dla poratowania zdrowia?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielowi przedszkola w trakcie urlopu w lipcu zmarł rodzic. Do kiedy nauczyciel może wykorzystać urlop okolicznościowy (przysługujące 2 dni)? Czy musi jeszcze w tym roku kalendarzowym?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel przedszkola zatrudniony jest na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony. Placówka zmienia swoją siedzibę i będzie się mieściła w odległości 25 km. Jeżeli nauczyciel odmówi dalszej współpracy- czy przysługuje mu prawo do odprawy pieniężnej? Czy można rozwiązać umowę za porozumieniem stron?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy można nauczycielowi włączyć do etatu zajęcia prowadzone w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej? Np. Nauczyciel uczący geografii, mający w przydziale 17/18 godzin otrzymałby 1/18 w ramach ppp do etatu. Nauczyciel ma ukończoną geografię, filologię polską i oligofrenopedagogikę.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe