Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w myśl art.143 ustawy z dnia 27.10.2017 roku o finansowaniu zadań oświatowych od 01.09.2018 można zatrudnić asystenta nauczyciela?
Ponieważ od dnia 1 września 2018 r. zostaną uchylone przepisy art. 15 ust. 7 – 9 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm. o asystencie nauczyciela, tylko gdyby taka osoba została przyjęta do pracy najpóźniej 31 sierpnia 2018 r., mogłaby kontynuować zatrudnienie na podstawie przepisu przejściowego – art. 143 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych, Dz.U. z 2017 r., poz. 2203, nie dłużej niż do 31 sierpnia 2020 r. Asystenta nauczyciela nie można zatrudnić od dnia 1 września 2018 r.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dzień dobry,
do pytania, które wysłałam do Państwa 19.10.2016r. mam jeszcze dodatkowe pytania:
- w dniu 20.10.2016r. dostaliśmy Decyzję z ZUS, że Pani nie ma uprawnień do świadczenia rehabilitacyjnego i może wystąpić o rentę z tytułu niezdolności do pracy. Co my mamy w tej chwili zrobić:
- z jaką datą wystawić świadectwo pracy oraz jak rozwiązać umowę o pracę i od kiedy,
- co z urlopem, na którym przebywała od 21.09.2016r. do chwili obecnej,
- czy wypłacamy odprawę rentową i kiedy i w jakiej wysokości.
Jeszcze raz bardzo proszę o szybką odpowiedź, gdyż musimy podjąć odpowiednie działania w stosunku do Pani sprzątaczki.
PYTANIE z 19.10.2016r.
Mamy zatrudnioną Panią urodzoną 25.11.1958r. na stanowisku sprzątaczki w pełnym wymiarze czasu pracy od 01.09.2002r. Pani od 23.02.2016r. do 20.09.2016r. przebywała na zwolnieniu chorobowym. Po wyczerpaniu okresu zasiłku chorobowego Pani złożyła do ZUS wniosek o świadczenie rehabilitacyjne. W dniu 18.10.2016r. przedłożyła w szkole Orzeczenie Lekarza Orzecznika z ZUS informujące że:
- jest niezdolna do pracy,
- brak okoliczności uzasadniających ustalenie uprawnień do świadczenia rehabilitacyjnego,
- jest częściowo niezdolna do pracy do 31.05.2018r. Data powstania częściowej niezdolności do pracy : od wyczerpania zasiłku chorobowego,
- naruszenie funkcji wzroku ma charakter przewlekły, orzekana wymaga leczenia operacyjnego, termin zaplanowany na 11.2017r. Aktualny stan narządu wzroku powoduje ograniczenie zdolności do pracy i nie rokuje odzyskania zdolności do pracy w okresie świadczenia rehabilitacyjnego. Nie stwierdzono zasadności orzekania świadczenia rehabilitacyjnego. Orzeczono częściową niezdolność do pracy.
Pani w okresie od 21.09.2016r. do chwili obecnej przebywa na zaległym urlopie wypoczynkowym, gdyż czekała na wydanie orzeczenia z ZUS o świadczeniu rehabilitacyjnym.
Moje pytania:
- czy Pani powinna złożyć w ZUS wniosek o rentę z tytułu niezdolności do pracy,
- czy Pani sprzątaczka powinna złożyć wniosek do szkoły o rozwiązanie stosunku pracy w związku z zamiarem przejścia na rentę – z jaką datą rozwiązanie,
- czy powinniśmy z Panią rozwiązać stosunek pracy, jeżeli tak to z jaka datą ( moja wątpliwość dotyczy Pani wieku oraz czy nie jest pod ochroną – 4 lata do osiągnięcia wieku emerytalnego ),
- czy Pani należy się odprawa z tytułu przejścia na rentę z tytułu niezdolności do pracy
( w jakiej wysokości – ogólny staż pracy to 35 lat, a w naszej szkole 14 lat pracy; kiedy należy się wypłacić odprawę).
Bardzo proszę o szybką odpowiedź, gdyż musimy podjąć odpowiednie działania w stosunku do Pani sprzątaczki.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel jest zatrudniony od 01 września 2017 roku do 31 sierpnia 2018 roku w niepełnym wymiarze czasu pracy . Z dniem 01 października uzyskał aneks do umowy o zwiększenie ilości godzin od 01 października 2018 roku na czas określony do 22 czerwca 2018 czy nauczycielowi przysługuje ekwiwalent pieniężny za każdą umowę o pracę
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- 1. Z dniem 1 września pensum nauczyciela praktycznej nauki zawodu zostanie zmniejszone z 22 do 20 godzin, czy zmiana dotyczy też instruktorów praktycznej nauki zawodu.
2. Proszę o wzór pisma dla nauczycieli praktycznej nauki zawodu, którzy od 01.09.2019 r będą prowadzić część zajęć z pensum 18, a część z pensum 20. Czy powinno to być porozumienie zmieniające umowę?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Będę pisać projekt arkusza organizacji przedszkola wg wytycznych będzie on wędrował- związki- organ prowadzący- kuratorium oświaty. Moje pytanie czy umieszczać w arkuszu imiona i nazwiska nauczycieli, pracowników obsługi, czy zastosować inicjały np. J.D. czy napisać np. nauczyciel 1, nauczyciel 2, itp, czy wymieniać stanowiska: intendent, woźna itp.? Jak przekazywanie danych osobowych w arkuszach ma się do ustawy o ochronie danych osobowych?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Zawarliśmy z pracownikiem zatrudnionym na stanowisku urzędniczym (konkurs) po raz pierwszy trzymiesięczną umowę o pracę na czas określony od 1.12.2015r. do28.02.2016r. Ustawa o pracownikach samorządowych mówi, że w przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym umowę o pracę zawiera się na czas określony nie dłuższy niż 6 miesięcy. Po tym terminie zawarliśmy z tym pracownikiem kolejną umowę na czas określony od 1.03.2016r. do 30.11.2018r. Czy ta osoba nie powinna mieć tej umowy po pierwszym terminie na czas nieokreślony ?, jest to zwykła umowa o pracę nie na zastępstwo, czy tak można ? łączny okres tych umów to 36 miesięcy, czy to już umowa z automatu na czas nieokreślony ?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe