Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w obecnym stanie prawnym Arkusz organizacji szkoły określający szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym podlega opiniowaniu przez Radę Pedagogiczną?
1. Po zatwierdzeniu arkuszy organizacji przez Organy Prowadzące publiczne przedszkolai szkoły lub placówki, w sytuacji konieczności naniesienia zmian w organizacji pracy dyrektorzy sporządzają dokument o nazwie Aneks nr 1 do arkusza organizacji na rok szkolny 2017/2018.
2. Arkusze organizacji, przesyłane przez niektóre publiczne szkoły do kuratorium, będą odsyłane, jako niezgodne z prawem oświatowym.
3. Aktualnie zgodnie z przepisami prawa oświatowego, poprawny jest aneks do arkusza organizacji, który winien zawierać różnicę pomiędzy tym, co było w arkuszu organizacji, a obecnym stanem organizacji pracy szkoły.
4. Załączniki do aneksu organizacji mają wynikać stricte z wprowadzonych zmian w aneksie.
Opiniowania aneksu organizacji – informacje
W związku z licznymi pytaniami dotyczącymi opiniowania aneksu organizacji przez związki zawodowe i rady pedagogiczne wyjaśniam:zgodnie z art. 110 ust 1 i 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U.2017.59), cytuję:
1. Arkusz organizacji szkoły i przedszkola określa szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym.
2. Arkusz organizacji szkoły i przedszkola opracowuje dyrektor szkoły i przedszkola, uwzględniając przepisy wydane na podstawie art. 47 ust. 1 pkt 3, po zasięgnięciu opinii zakładowych organizacji związkowych będących jednostkami organizacyjnymi organizacji związkowych reprezentatywnych w rozumieniu ustawy o Radzie Dialogu Społecznego albo jednostkami organizacyjnymi organizacji związkowych wchodzących w skład organizacji związkowych reprezentatywnych w rozumieniu ustawy o Radzie Dialogu Społecznego, zrzeszających nauczycieli.
Zgodnie z art. 41 ust. 2 ustawy o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. (Dz.U.2016.1943 t.j.), cytuję:
2. Rada pedagogiczna opiniuje w szczególności:
1) organizację pracy szkoły lub placówki, w tym zwłaszcza tygodniowy rozkład zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych;
Przypominam, iż zgodnie z paragrafem 17 ust. 4 i ust. 8 pkt. 1 Rozporządzenia Ministerstwa Edukacji Narodowej z 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U.2017.649), cytuję:
§ 17.4. Dyrektor szkoły lub przedszkola przekazuje arkusz organizacji szkoły lub przedszkola, o którym mowa w art. 110 ust. 1 ustawy, zaopiniowany przez zakładowe organizacje związkowe, o których mowa w art. 110 ust. 2 ustawy, w terminie do dnia 21 kwietnia danego roku organowi prowadzącemu szkołę lub przedszkole.§ 17.8. W przypadku wprowadzenia zmian do zatwierdzonego arkusza organizacji szkoły lub przedszkola do dnia 30 września:
1) opinie, o których mowa w ust. 4 i 6, są wydawane w terminie 4 dni od dnia otrzymania zmian; Reasumując opinię związków zawodowych i rady pedagogicznej dyrektorzy przekazują wraz z arkuszem organizacji/aneksem, wyłącznie do organów prowadzących. Organy prowadzące nie mają obowiązku ustawowego przekazania tychże opinii do Organu Nadzoru Pedagogicznego.Podkarpacki Kurator Oświaty.
http://www.ko.rzeszow.pl/dla-dyrektora-i-nauczyciela/dla-dyrektora-i-nauczyciela-komunikaty/aneksy-do-organizacji-pracy-wazne-informacje/#more-495
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem nauczycielką dyplomowaną z 35 letnim stażem pracy ocenianej przez dyrektora bardzo dobrze. Pracuję z dziećmi z klas 1-3. Niestety za sprawą jednego rodzica jestem u kresu wytrzymałości psychicznej. Rodzic demonstruje ogólne niezadowolenie z mojej pracy i podważa moje kompetencje. Prawie codziennie żąda rozmowy-wyjaśniania i tłumaczenia przebiegu i efektów zajęć. Ciągle krytykuje i kwestionuje wszelkie moje działania, podważa kompetencje, poucza, oskarża, rozkazuje. Wysuwa nierealne żądania i roszczenia. Poucza jak prowadzić zajęcia, jak realizować materiał nauczania, narzuca swoje pomysły i rady jak uczyć, jakich metod używać, jak odpytywać, kiedy i w jakiej formie udzielać informacji o postępach w nauce, itp. Dyktuje z kim ma siedzieć córka i ile czasu poświęcać jej córce i „bezwzględnie” żąda, aby potrzeby córki były na pierwszym miejscu.. Doszło do tego, że boję się każdego kolejnego dnia. Stałam się nerwowa i roztrzęsiona. Takie dokuczliwe postępowanie odbieram jako nękanie, które dezorganizuje mi pracę odbiera zdrowie i naraża moje dobre imię. Co powinien zrobić dyrektor szkoły w obronie nauczyciela, który czuje się nękany przez rodzica?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uprzejmie proszę o podanie przykładowej oceny pracy nauczyciela religii
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Witam. Czy nauczyciel musi odrobić godzinę karcianą, jeżeli wypada w dniu rekolekcji i uczniowie wtedy nie mają zajęć lekcyjnych.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy realizacja godzin karcianych może odbywać się w soboty?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W nowej podstawie programowej wychowania przedszkolnego nie ma zapisu odnośnie opracowywania dla dzieci objętych obowiązkowym rocznym przygotowaniem przedszkolnym indywidualnego programu wspierania i korygowania rozwoju dziecka, czy w związku z tym nauczyciele nie opracowują już tych programów, a może inne przepisy nakazują nauczycielom tworzenie tych lub podobnych programów?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe