Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w szkole podstawowej uczeń może pisać sprawdzian 6 - klasisty z innego języka niż uczył się w szkole? Rodzic złożył podanie o możliwość pisania sprawdzianu z j. angielskiego, na który uczeń uczęszcza prywatnie. Nadmienię, że zarówno j. angielski jak i j. niemiecki są nauczane w szkole.
INFORMATOR O SPRAWDZIANIE OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015 opracowany przez Centralną Komisję Egzaminacyjną we współpracy z okręgowymi komisjami egzaminacyjnymi w Gdańsku, Jaworznie, Krakowie, Łodzi,Łomży, Poznaniu, Warszawie i we Wrocławiu „CZĘŚCI ORAZ PRZEBIEG SPRAWDZIANU” :„Sprawdzian składa się z dwóch części. CZĘŚĆ 1. obejmuje zadania z językapolskiego i z matematyki, natomiast CZĘŚĆ 2. – zadania z języka obcegonowożytnego. Szóstoklasista przystępuje do sprawdzianu z jednego z następującychjęzyków: angielskiego, francuskiego, hiszpańskiego, niemieckiego, rosyjskiegoi włoskiego. Uczeń może wybrać tylko ten język, którego uczy się w szkole jako przedmiotu obowiązkowego”.
Podstawa prawna: 1. Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół. 2. Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.) oraz – w szczególności – Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 kwietnia 2013 r. zmieniające w/w rozporządzenie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Mam pytanie dotyczące możliwości organizacji wolontariatu w przedszkolu, gdzie wolontariuszem byłaby osoba niepełnoletnia (ósmoklasistka). Jaka jest podstawa prawna do takiej działalności oraz czy muszę pozyskać zgodę rodziców przedszkolaków do takich działań?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy samorząd uczniowski może prowadzić sklepik szkolny? Czy powinno być to zgłoszone gdzieś? Jaką dokumentację należy prowadzić w związku z tym?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Dlaczego nie ma umieszczonych przykładowych narzędzi badawczych w poszczególnych obszarach, dobrze byłoby mieć taką pomoc bo wszyscy pracują ale nikt nie wie jak powinno być prawidłowo
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy nie będzie błędu, jeżeli dokonamy podziału klasy liczącej 19 uczniów na dwie grupy podczas zajęć wychowania fizycznego (grupę chłopców i dziewcząt). Gimnazjum nie ma sali gimnastycznej większość zajęć w-f odbywa się podczas złych warunków atmosferycznych na korytarzu szkolnym. Na podział jest zgoda organu prowadzącego szkołę.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Po kontroli sanepidu stwierdzono w naszym przedszkolu nieprawidłowości w nadmiernej liczbie dzieci. Jesteśmy przedszkolem niepublicznym, mamy małe 13-18 osobowe grupy i sale, które wg nas są wystarczającej wielkości- dzieci mają swobodny dostęp do stolików, miejsce do zabawy, kąciki zajęć. Pani kontrolująca powołała się na rozporządzenie MENiS Dz U. z 2003 nr 6, poz 69 (w którym nie znalazłam żadnych konkretnych wytycznych odnośnie przypadającej liczby dzieci na metr kwadratowy) oraz na paragraf 5 pkt1b rozp MEN w sprawie rodzajów innych form wychowania - który to nie dotyczy przedszkola. Czy istnieje w takim razie jakiś przepis jasno mówiący o tym ile dzieci może być na danej powierzchni? Czy mogę podważyć stwierdzone nieprawidłowości?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe