Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w szkole podstawowej z oddziałami przedszkolnymi, gdzie dzieci z oddziałów przedszkolnych (6-5 letnie) korzystają z dowozów szkolnych należy utworzyć dwie świetlice? Dla uczniów klas I-VI i dla dzieci przedszkolnych.
Organizacja świetlicy jest zadaniem statutowym szkoły podstawowej (art. 67 ust. 1 pkt 3 UoSO, art. 103 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59), natomiast w przedszkolach (tak są traktowane oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych) może być prowadzona wyłącznie na zasadzie dobrowolności, gdy organ prowadzący zapewni jej finansowanie. Z uwagi na konieczność zorganizowania uczniom począwszy od I klasy zajęć świetlicowych, uwzględniających potrzeby edukacyjne oraz rozwojowe dzieci i młodzieży, a także ich możliwości psychofizyczne, w szczególności prowadzenie zajęć rozwijających zainteresowania uczniów, zapewniających prawidłowy rozwój fizyczny oraz odrabianie lekcji (art. 67 ust. 5 UoSO, art. 105 ust. 2 PO), zajęcia świetlicowe powinny być w miarę możliwości prowadzone odrębnie (lub w tym samym pomieszczeniu pod opieką różnych nauczycieli) dla uczniów szkoły oraz dla dzieci uczęszczających do oddziału przedszkolnego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W jakiej kolejności wpisujemy przedmioty w arkuszu ocen w technikum i zasadniczej szkole zawodowej?-przedmioty w zakresie rozszerzonym i przedmiot uzupełniający są wpisywane w planach nauczania w różnej kolejności.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy samodzielnym gimnazjum, które z dniem 1 września 2017 r. zostaje włączone do ośmioletniej szkoły podstawowej. Czy to znaczy, że od 1 września 2017 r. działamy na wszelkich regulaminach szkoły podstawowej, czy do czasu kiedy będą oddziały gimnazjalne nadal będą obowiązywały regulaminy nasze gimnazjalne ?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jakie w dokumentach powinny być zapisy świadczące o wspólnym planowaniu przez nauczycieli procesów edukacyjnych?
- Przy szkole podstawowej funkcjonuje oddział przedszkolny, do którego uczęszczają dzieci w wieku od 6-ciu do 4 lat. Czy za zgodą organu prowadzącego można utworzyć z tych dzieci dwa oddziały : sześciolatki - jeden oddział i 4-5 jako drugi? Czy potrzebne są dodatkowe procedury, czy wystarczą zmiany w statucie szkoły (do tej pory był jeden oddział przedszkolny).
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uzupełnienie do pytania o dokumenty w wersji elektronicznej - plany wynikowe, plany pracy zespołów przedmiotowych, programy wychowawcze,plan pracy zajęć dydaktyczno-wyrównawczych. Czy mogą być one w wersji elektronicznej u dyrektora, czy należy je wydrukować, aby podbić pieczecią szkoły i imenną dyrektora.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe