Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy wyszło jakieś zarządzenie, rozporządzenie dotyczące podręczników z klas 1 i 2 gimnazjum dotyczące zdjęcia ich ze stanu z księgozbioru biblioteki szkolnej? Co z tymi bezużytecznymi już książkami można zrobić?
W sytuacji wygaszania gimnazjum, które nie zostało włączone do lub przekształcone w szkołę innego typu, czyli gdy podręczniki nie będą wykorzystywane jako dodatkowe materiały edukacyjne, zdezaktualizowały się i w konsekwencji stały się zbędne w poszczególnych klasach gimnazjum na skutek wdrażania reformy oświaty, dopuszczalne jest ich brakowanie. Podręczniki w szkolnej bibliotece – zarówno opracowane przez MEN, jak i sfinansowane z dotacji - ewidencjonuje się w sposób uproszczony, a ubytki takich materiałów ujmuje się w oddzielnych protokołach i odnotowuje się we właściwym rejestrze na podstawie protokołu komisji w sprawie ubytków dla materiałów wycofanych ze zbiorów w wyniku selekcji - § 6 ust. 4, § 17 ust. 2 pkt 2 lit. b) i § 18 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z 29.10.2008 r. w sprawie sposobu ewidencji materiałów bibliotecznych (Dz.U. Nr 205, poz. 1283). Jeśli natomiast dyrektor gimnazjum, które zostało włączone do lub przekształcone w szkołę innego typu uzna te podręczniki za przydatne w klasach zreformowanej szkoły jako dodatkowe materiały edukacyjne, powinny pozostać w ewidencji.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy do zajęć dodatkowych, które wynikają z realizowanych przez szkołę zadań statutowych, można zaliczyć zajęcia korekcyjno - kompensacyjne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dzieci uczęszczające do drugiej klasy szkoły podstawowej mogą wyjechać na zieloną szkołę? Jeśli tak, to jak daleko i na jak długo?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasyfikowany w I półroczu nauki, w II brak podstaw klasyfikacji - nieobecności usprawiedliwione. Egzamin klasyfikacyjny na wniosek matki, za zgodą rady pedagogicznej przeprowadzany jest z programu całego roku ? Ocena z egzaminu jest oceną końcoworoczną ? Jeśli uczeń zdaje egzamin z programu II półrocza - jak uwzględnić ocenę za I półrocze na świadectwie ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy związki zawodowe mogą nie zatwierdzić funduszu socjalnego? Jak postąpić w takiej sytuacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkoła nie musi już organizować dyżurów dla dzieci w przerwie świątecznej wg rozporządzenia z dnia 11 sierpnia 2017?
Dni przerwy świątecznej nie są wymienione w tym rozporządzeniu. Tylko dni dodatkowo wolne ustalone przez dyrektora. Oczywiście wiem, że dni przerwy świątecznej nie są wolne od pracy dla nauczycieli.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe