Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne Obowiązkiem dyrektora szkoły we wskazanej sytuacji jest dokładna analiza zapytania i przekazanie odpowiedzi na nie. Z racji tego, że szkoła jako taka podlega zapisom ustawy...

PORADA PRAWNA

17 października 2020 Inne

Dnia 14.10.2020 r. drogą mailową otrzymałam wiadomość o następującej treści – poniżej przedstawiam kopię tej wiadomości: Na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 r. (Dz. U. Nr 112, poz. 1198) wnosimy o udostępnienie informacji w zakresie: -udostępnienia listy imion i nazwisk oraz stanowisk pracowników szkoły, którzy w 2019 r. oraz 2020 r. otrzymali premie, dodatki, nagrody oraz wysokości kwotowe w odniesieniu do każdego z pracowników oraz informacji o tym, jakie osiągnięcia w pracy zawodowej stanowiły podstawę przyznania tej nagrody, premii, dodatku – w odniesieniu do każdego pracownika samorządowego. -imiennego wykazu osób zatrudnionych w szkole na wszystkich stanowiskach w oparciu o wszystkie formy zatrudnienia (umowy o pracę, umowy o dzieło, umowy zlecenia). W zestawieniu prosimy podać datę zatrudnienia wraz z informacją o otrzymywanym wynagrodzeniu miesięcznym. W naszym zainteresowaniu jest pozyskanie informacji z okresu od 1.01.2019 r. do dnia odpowiedzi na wniosek. Uprzejmie proszę o wyjaśnienie następującej kwestii: czy mam obowiązek udostępnić wszystkie informacje zawarte w mailu, czy mam obowiązek odpisania ma maila, który nie zawiera pełnych danych (nie ma podpisu), jedynie adres mailowy. Moja obawa wynika z obecnej sytuacji w kraju, gdzie do szkół wysyłane są maile fałszywe. Kolejna obawa dotyczy celu i zasadności przekazanej informacji. Czy mogę się zwrócić z zapytaniem do otrzymanego adresata maila o podanie więcej danych (tj. osoby reprezentującej podanej „Organizacji”)? Jaki termin obowiązuje mnie na ewentualną odpowiedź, czy niedziele i soboty się wliczają do trybu naliczania czasu?

Obowiązkiem dyrektora szkoły we wskazanej sytuacji jest dokładna analiza zapytania i przekazanie odpowiedzi na nie. Z racji tego, że szkoła jako taka podlega zapisom ustawy o finansach publicznych, wydatkowanie środków publicznych przez kierownika miejskiej jednostki organizacyjnej, jakim jest dyrektor szkoły, jest kwestią jawną dla obywateli. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w sprawie, która prowadzona była pod sygnaturą II SA/Go 639/18, stwierdził, że żądana informacja o wynagrodzeniu nauczycieli szkoły podstawowej stanowi informację publiczną podlegającą udostępnieniu w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej. Wynagrodzenie to stanowi bowiem przejaw gospodarowania środkami publicznymi. Taka sama interpretacja przepisów powinna być stosowana wobec wszystkich pracowników szkoły, z uwagi na to, że ich wynagrodzenia pokrywane są ze środków publicznych.
Co do terminu odpowiedzi, to zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 1429) dostęp do informacji publicznej na wniosek następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od daty złożenia wniosku. Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w terminie 14-dniowym, podmiot obowiązany do jej udostępnienia powiadamia w tym terminie o powodach opóźnienia oraz o terminie, w jakim udostępni informację, nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
Zgodnie z art. 14 ustawy o dostępie do informacji publicznej udostępnianie informacji publicznej na wniosek następuje w sposób i w formie zgodnych z wnioskiem, chyba że środki techniczne, którymi dysponuje podmiot obowiązany do udostępnienia, nie umożliwiają udostępnienia informacji w sposób i w formie określonych we wniosku. Natomiast jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w sposób lub w formie określonych we wniosku, podmiot obowiązany do udostępnienia powiadamia pisemnie wnioskodawcę o przyczynach braku możliwości udostępnienia informacji zgodnie z wnioskiem i wskazuje, w jaki sposób lub w jakiej formie informacja może być udostępniona niezwłocznie. W takim przypadku, jeżeli w terminie 14 dni od powiadomienia wnioskodawca nie złoży wniosku o udostępnienie informacji w sposób lub w formie wskazanych w powiadomieniu, postępowanie o udostępnienie informacji umarza się.
 

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT