Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dyrektor planuje zatrudnić nauczyciela specjalistę w poradni psychologiczno-pedagogicznej od 1 października 2018 r. lub później. Wygląda na to, że nauczyciel ten nie będzie mógł rozpocząć stażu na nauczyciela kontraktowego (minął czas do 14 września). Na jaki okres należałoby podpisać umowę z tym nauczycielem (jest wolny etat).
Zgodnie z art. 10 ust. 2 Karty Nauczyciela, z osobą posiadającą wymagane kwalifikacje, rozpoczynającą pracę w szkole, stosunek pracy nawiązuje się na podstawie umowy o pracę na czas określony obejmujący 2 lata szkolne w celu odbycia stażu wymaganego do uzyskania awansu na stopień nauczyciela kontraktowego, z zastrzeżeniem ust. 7.
Zasadniczo więc, z nauczycielem stażystą należy zawrzeć umowę na okres dwóch lat szkolnych. W opisanym przypadku, nauczyciel nie rozpocznie stażu, ponieważ będzie zatrudniony po 14 września. Zatrudnienie na niepełne dwa lata szkolne nie da mu zatem możliwości odbycia stażu, a przepisy Karty Nauczyciela nie zezwalają na zatrudnienie takiego nauczyciela na czas nieokreślony. W związku z powyższym, pozostaje możliwość zatrudnienia nauczyciela na podstawie art. 10 ust. 7 KN, na czas określony - do końca roku szkolnego, a od września zatrudnienie zgodnie z art. 10 ust. 2 na dwa lata szkolne.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W związku z uchyleniem rozporządzenia rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych. Proszę o podanie podstawy prawnej odnośnie delegowanie nauczyciela z jednej szkoły na egzamin gimnazjalny do drugiej szkoły.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy urlop dyrektorski można wykorzystać po zaprzestaniu pełnienia funkcji dyrektora?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy zatrudnienie nauczyciela mianowanego na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony (na 11/18), jest zgodne z prawem ?Zatrudnienie na pełen etat w kolejnych latach, jest niemożliwe. Nauczyciel uczy języka angielskiego w kl.IV-VI, poza tym pracuje na pełnym etacie w innej szkole.Czy w razie likwidacji szkoły należy mu się odprawa?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka zatrudniona w dwóch placówkach w jednej cały etat, w drugiej pół etatu w tej jest w trakcie robienia awansu zawodowego. Aktualnie jest w ciąży. Ze względu na stan zdrowi musi pozostać na zwolnieniu lekarskim do rozwiązania. Później będzie na urlopie macierzyńskim. Po powrocie do pracy chce kontynuować awans zawodowy. Pytanie czy może skrócić urlop macierzyński o 2 miesiące i wrócić o te 2 miesiące wcześniej do placówki, w której realizuje awans zawodowy i w której ma pół etatu. A do drugiej głównej (gdzie ma cały etat) wrócić zgodnie z harmonogramem urlopu?
- Czy w związku z nowelizacją Karty nauczyciela "w innych formach wychowania przedszkolnego, przedszkolach, szkołach i placówkach, o których mowa w art. 1 ust. 2 pkt 2, nauczycieli zatrudnia się na podstawie umowy o pracę, zgodnie z ustawą z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy". Zmiana dotyczy również dyrektora, logopedy i fizjoterapeuty? I co z umowami zawartymi przed wejściem w życie zmian w prawie?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe