Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dyrektor zaplanował zamówienie na dostawę 10 komputerów do pracowni komputerowej. Wartość szacunkowa tego zakupu wynosiła 50 tys. zł netto, a więc nie przekraczała wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14 tys. euro. Następnie otrzymał dotację na 3 komputery do pracowników administracji, których wartość szacunkowa wynosiła 15 tys. zł netto. W jaki sposób udzielić zamówienia zgodnie z prawem? Czy można potraktować oba zamówienia oddzielnie i uniknąć stosowania procedury zamówień publicznych?
Nie. Początkowo zamawiający mógł udzielić zamówień w procedurze odpowiadającej wartości poniżej 14 tys. euro. Po otrzymaniu dotacji został zobligowany do zastosowania procedury wynikającej z ustawy o zamówieniach publicznych, gdyż łączna wartość zamówień przekroczyła próg 14 tys. euro.Zamówienia, które nie były przewidziane w planie, a dotyczą przedmiotu zamówienia zaplanowanego, wiążą się z zagadnieniem zamówień częściowych. Występowanie takich zamówień może wynikać np. z otrzymanego dofinansowania, które musi zostać przeznaczone na określony cel, oszczędności z już przeprowadzonych zamówień, dla których zamawiający przewidział większą kwotę niż zaoferowana przez wykonawców czy z przesunięć środków finansowych w ramach budżetu.
Schemat postępowania przy zamówieniu nieplanowanym
Są dwie drogi:
- Zamawiający zaplanował dane zamówienie, zrealizował je, a następnie zamierza dokonać nowego nieplanowanego zamówienia o takim samym charakterze – nowe zamówienie traktuje jako odrębne od już przeprowadzonego i powinien udzielić go w sposób przewidziany dla jego wartości szacunkowej.
- Zamawiający zaplanował określone zamówienie, lecz zanim je zrealizował wystąpiła konieczność udzielenia zamówienia o takim samym przedmiocie zamówienia – nowe zamówienie powinien potraktować jak część zamówienia już zaplanowanego i udzielić go w sposób przewidziany dla łącznej ich wartości. Możliwe jest również połączenie takich zamówień i udzielenie ich w ramach jednego postępowania, bądź też podział zamówienia i udzielenie go w częściach.
Uzasadnieniem opisanego postępowania zamawiającego jest fakt, że w momencie przeprowadzania zamówienia planowanego zamawiający nie wiedział o przyszłej potrzebie udzielenia nowego zamówienia. Po zmianie sytuacji natomiast zamawiający dysponuje już stosowną wiedzą o tożsamym charakterze zamówień.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Wypłacamy ekwiwalent za pranie odzieży z dołu tzn. za rok poprzedni w 2020 za 2019 (dotyczy obsługi i nauczycieli wf). Czy należy się ekwiwalent nauczycielowi wf który w 2019 był zatrudniony na zastępstwo od stycznia do czerwca, a obecnie nie jest już pracownikiem naszej szkoły?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Z organu prowadzącego otrzymujemy wykaz dzieci zameldowanych w obwodzie szkoły. Niektóre z nich mieszkają poza obwodem, nawet za granicą. Czy dzieci te umieszczamy w księdze ewidencji i czy monitorujemy spełnianie przez nie obowiązku szkolnego! Jak przepisy wskazują w dokumentacji ucznia wpisujemy adres zamieszkania. Również dzieci, które mieszkają w obwodzie naszej szkoły i realizują obowiązek szkolny w naszej szkole mają inny adres zameldowania i tam wpisane są w wykazach z jednostek samorządowych. Szkoły podległe tym samorządom proszą o potwierdzanie realizacji obowiązku szkolnego tych dzieci. Jak prawidłowo prowadzić dokumentację, aby była zgodna z przepisami.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy przedszkole niepubliczne ma obowiązek uzupełniania kart profilaktycznego badania lekarskiego dziecka w wieku 5 i 6 lat?
Jeśli w placówce nie ma zatrudnionej pielęgniarki, to kto ma wypełnić dokument?
Kto powinien przechowywać taki dokument i jak długo?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Organem prowadzącym naszą szkołę jest Stowarzyszenie. Od 1 września 2015r. przyjęliśmy do oddziału przedszkolnego chłopca posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Jest to dziecko z upośledzeniem w stopniu znacznym. Urząd gminy twierdzi, że zwiększoną subwencję możemy otrzymać dopiero od 1 stycznia 2O16r. Czy jednak powinniśmy ją otrzymywać od 1 IX 2015r?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry,jeszcze raz pozwolę sobie prosić o doprecyzowanie odpowiedzi na moje pytanie. Dziecko będzie kontynuowało zajęcia wychowawczo-rewalidacyjne w tej samej szkole (publicznej podstawowej, ogólnodostępnej, stowarzyszeniowej), w tej samej od 5 lat. JST twierdzi, że nie może nam już wypłacać dotacji, że możemy się z tym zwrócić do powiatu(?) Mama dziewczynki prosi, aby to była ta sama nauczycielka co dotychczas, ponieważ dziecko już się przyzwyczaiło; dodam, że dziewczynka ma także padaczkę, która może się w kontakcie z nową osobą pojawić,nie chodzi, nie mówi z wieloma ciężkimi dysfunkcjami.
Łączę wyrazy szacunku.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe