Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dziecko z klasy III SP przystępowało będzie do egzaminu klasyfikacyjnego (nieobecność od stycznia w szkole). Proszę o wskazówki praktyczne, w jaki sposób ten egzamin przeprowadzić. Czy może być np. w taki sposób: edukacja wczesnoszkolna - część ustna i pisemna; edukacja muzyczna - część praktyczna; edukacja plastyczna - część praktyczna; j. angielski - część pisemna i ustna; wych. fizyczna - część praktyczna. Jak długo może trwać każda część? Czy może to być jeden egzamin klasyfikacyjny, czy kilka z poszczególnych edukacji?
Dla ucznia powinien zostać przeprowadzony jeden egzamin klasyfikacyjny, zmierzający do wydania jednej oceny z zakresu edukacji wczesnoszkolnej, która obejmuje następujące obszary: edukacja polonistyczna, język obcy nowożytny, edukacja muzyczna, edukacja plastyczna, edukacja społeczna, edukacja przyrodnicza, edukacja matematyczna, zajęcia komputerowe, zajęcia techniczne i wychowanie fizyczne. Zadania z poszczególnych obszarów mogą zostać przeprowadzone w formach podanych w pytaniu, a czas trwania egzaminu powinien zostać dostosowany do możliwości ucznia, np. łącznie 1,5 – 2 godziny, ponieważ czas trwania takiego egzaminu nie jest ściśle określony przepisami (art. 44k, art. 44l, art. 44f ust. 3 UoSO, załącznik nr 1 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych, Dz.U. z 2012 r., poz. 204 z późn. zm., § 17 rozporządzenia z dnia 10 czerwca 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych, Dz.U. z 2015 r., poz. 843z późn. zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dyrektor szkoły może wyznaczyć terminy egzaminów klasyfikacyjnych w sierpniu ( czy może, te egzaminy muszą się odbyć do dnia 22.06.11)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 1. Czy dyrektor szkoły może połączyć radę pedagogiczną klasyfikacyjną z radą plenarną?
2. Czy do protokołu rady pedagogicznej należy wpisać uchwałę w pełnym brzmieniu, czy może być załącznik do protokołu zawierający podstawę prawną uchwały itp?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Godziny do dyspozycji dyrektora winny być przeznaczone zgodnie z wytycznym na rozwijanie zainteresowań uczniów. Czy może to być wobec tego kółko czytelniczo- teatralne lub np historyczne ze szczególnym uwzględnieniem regionalizmu? Czy w tych zajęciach ma uczestniczyć cała klasa czy tylko chętni uczniowie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczniowie gimnazjum posiadający orzeczenie poradni psychologiczno-pedagogicznej o upośledzeniu intelektualnym w stopniu lekkim mogą kontynuować naukę w ogólnodostępnych szkołach ponadgimnazjalnych czy jedynie w ośrodkach szkolno-wychowawczych?
Czy istnieją jakieś przepisy w tej kwestii, czy zależne jest to od szkoły? Czy praktyka nieprzyjmowania takich uczniów z tłumaczeniem, że jest takie ustalenie między szkołami, iż powinni oni kontynuować naukę w ośrodkach szkolno-wychowawczych jest zgodne z prawem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi realizującemu zajęcia indywidualne z uczniem, który posiada opinię w objęciu pomocą psychologiczno-pedagogiczną w formie zindywidualizowanej ścieżki kształcenia, należy się dodatek 20%?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe