Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dz.U.2019.0.1148 t.j. - Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe Obserwuj akt Art. 165. Prawo oświatowe Proszę o interpretację prawną artykułu 165. Uczeń wrócił z zagranicy w roku szkolnym 201/2019. Był to jego pierwszy kontakt z polską szkołą. Nadal nie radzi sobie zupełnie z polskimi przedmiotami. Czy można uczniowi przydzielić kolejny raz godziny dla ucznia powracającego z zagranicy w wymiarze 5 h na rok szkolny 2019/2020?
Zajęcia wyrównawcze z poszczególnych zajęć edukacyjnych przysługują przez okres nie dłuższy niż 12 miesięcy, natomiast nie ma czasowego ograniczenia korzystania z dodatkowej nauki języka polskiego – art. 165 ust. 10 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm., § 17 – 19 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 sierpnia 2017 r. w sprawie kształcenia osób niebędących obywatelami polskimi oraz osób będących obywatelami polskimi, które pobierały naukę w szkołach funkcjonujących w systemach oświaty innych państw (Dz.U. z 2017 r., poz. 1655). Organ prowadzący mógłby na zasadzie dobrowolności zgodzić się na dłuższą organizację zajęć wyrównawczych, natomiast nie ma takiego obowiązku; w razie odmowy dla ucznia można nadal prowadzić naukę języka polskiego w wymiarze ustalonym przez dyrektora w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę od 2 do maksymalnie 5 godzin tygodniowo.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel ma uprawnienia do przewożenia ludzi, czy może jeździć z uczniami na konkursy itp., będąc kierowcą i opiekunem jednocześnie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły ma prawo wysłać nauczyciela bez jego zgody na emeryturę, jeśli posiada nabyte prawa tj. 30 lat pracy (na dzień 31.12.2008 r.) ,ale nie posiada wieku emerytalnego i nie wyraża zgody na przejście na emeryturę? Jeśli tak, proszę o podanie przepisu prawnego.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem po rekrutacji, mam odwołanie od rodzica, którego dziecko niedostało się do przedszkola wg harmonogramu komisja odpisała pismem na odwołanie rodzica wyjaśniając, że dziecko otrzymało 2 punkty na 3 możliwe do zdobycie. Mam zapytanie czy na liście niezakwalifikowanych umieszczam tylko dzieci spoza gminy i 2,5 letnie, czy wszystkie dzieci, które nie otrzymały odpowiedniej liczby punktów i nie ma dla nich miejsca w przedszkolu są na liście niezakwalifikowanych, czy wpisuję je na listę zakwalifikowanych, następnie rodzice składają oświadczenie woli, i wpisuję te dzieci na listę nieprzyjętych pomimo, że rodzice złożyli oświadczenia, a ja nie mam dla nich miejsca?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Wpis do dziennika - przedszkole niepubliczne. Proszę o rozwianie wątpliwości w sprawie codziennych wpisów do dziennika zajęć. Oczywiście czytałam propozycję zawartą we wzorach. Często czytam i słyszę, że należy odnosić się do piątych części dnia, w rozliczeniu tygodniowym. Czy i jak należy to zaznaczyć? Program "Tropiciele" podaje propozycję zapisu i nie ma tu takich adnotacji: Propozycja zapisu w dzienniku zajęć: 1. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do zabaw, korzystania z gier planszowych i układanek. Porządkowanie miejsca zabawy po jej zakończeniu. 2. „Gimnastyka buzi i języka” – usprawnianie narządów mowy z wykorzystaniem wiersza Gdzie jesteś języczku? G. Waśkiewicz. 3. Zestaw porannych zabaw ruchowych nr 3 – rozwijanie sprawności fizycznej dzieci. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami. 4. „Nasze warzywa” – układanie warzyw w Kąciku przyrody, nazywanie ich i klasyfikowanie, określanie koloru i wielkości. Wskazywanie części jadalnych roślin. Rozwijanie słownictwa, zmysłu dotyku i węchu. 5. Dary jesieni – osłuchanie z piosenką J. Bernat. 6. Zabawy dowolne w sali. 7. Zabawy dowolne w ogrodzie przedszkolnym – przestrzeganie zasad bezpiecznego korzystania ze sprzętu terenowego. Reagowanie na sygnał zbiórki. 8. Co z sadu, co z ogrodu – teatrzyk kukiełkowy do opowiadania I. Salach. Uważne słuchanie tekstu mówionego, przypomnienie nazw drzew owocowych, rozumienie pojęć: owoce i warzywa, rozmowa o tym, skąd pochodzą owoce i warzywa (sad, warzywnik, pole). 9. „Warzywa” – klasyfikowanie obrazków warzyw z WM. 10. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Gry i zabawy stolikowe. Będę wdzięczna za praktyczne wskazówki. Dziękuję.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W związku z tym, że rodzice mogą pozostawić dziecko w przedszkolu na następny rok (dz.6 letnie), czy składają deklarację, czy wniosek potwierdzony własnym podpisem do dyrektora?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe