Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Ile godzin języka angielskiego powinno być od września w ,, zerówce''?
Podstawa programowa wychowania przedszkolnego (załącznik nr 1 do rozporządzenia MEN z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół, Dz. U. z 2012 r., poz. 977 z późn. zm.) nie określa czasu, który należy przeznaczyć na naukę języka angielskiego w przedszkolu lub oddziale przedszkolnym w szkole w jakiejkolwiek grupie wiekowej. Każda placówka musi samodzielnie zdecydować, jaki wymiar czasu jest niezbędny do opanowania przez dzieci podstawy programowej z zachowaniem zasady, że co najmniej piątą część czasu spędzanego na wszystkich zajęciach należy poświęcić na zabawę, a najwyżej piątą część czasu na wszystkie zajęcia dydaktyczne, włączając język obcy. Nie ma przeszkód do nauki języka angielskiego w formie zabawy – m.in. poprzez kierowanie do dzieci bardzo prostych poleceń po angielsku w toku różnych zajęć, gier i zabaw, wspólną lekturę książeczek, naukę rymowanek, prostych wierszyków, piosenek, czy korzystanie materiałów audiowizualnych w języku angielskim.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy mogę przyjąć do niepublicznego przedszkola z dniem 1 września dzieci, które 2,5 roku skończą w październiku tego roku?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy konieczne jest zaopiniowanie arkusza organizacji przedszkola przez zakładowe organizacje społeczne skoro w przedszkolu nie ma żadnego przedstawiciela związków zawodowych?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W szkole podstawowej mamy uczennicę z orzeczeniem o niepełnosprawności (symbol 01-U 10-N, ważne do 11.07.2025 r.) i orzeczeniem o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu głębokim (ważne do 2023/2024). Przez jaki okres szkoła ma mieć pod opieką tę uczennicę i jakie zajęcia ma obowiązek organizować? Uczennica jest całkowicie niepełnosprawna ruchowo (leżąca).
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie podstawy prawnej decyzji dyrektora szkoły w sprawie odroczenia ucznia w roku szkolnym 2016/2017 (na które artykuły ustawy o systemie oświaty należy się powołać?). Dziecko urodzone w roku 2009. W roku szkolnym 2015/16 było już odroczone do 31.08.2016 r. Dziecko posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z 2013 r. ze względu na niepełnosprawność sprzężoną (autyzm dziecięcy i upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim) wydane na czas wychowania przedszkolnego oraz opinię poradni z kwietnia 2016 r. w sprawie odroczenia rozpoczęcia spełniania obowiązku szkolnego.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o przedstawienie przykładowego regulaminu kontroli zarzadczej w szkole podstawowej.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe