Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Ile razy można wydłużyć etap edukacyjny dla ucznia z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym? Już raz wydłużono etap w kl. V, o 1 rok. Obecnie uczeń jest w kl. VI i ma 15 lat. Czy etap edukacyjny można jeszcze wydłużyć o rok?
Podstawa prawna:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych.
§ 5. 1. Dla uczniów niepełnosprawnych oraz uczniów szkół w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich można przedłużyć okres nauki na każdym etapie edukacyjnym o jeden rok, zwiększając proporcjonalnie wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych.
Z przepisu wynika jednoznacznie, że można przedłużyć okres nauki na każdym etapie edukacyjnym o jeden rok, zatem dla ucznia z Państwa szkoły nie można już wydłużyć etapu.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy rada pedagogiczna musi podejmować na koniec semestru jakieś uchwały? Proszę o aktualną podstawę prawną do klasyfikacji uczniów.
- Czy można zwolnić ucznia ZSZ posiadającego orzeczenie z zajęć z informatyki i języka obcego, jeżeli był zwolniony z tych zajęć w gimnazjum?
Jeżeli szkoła nie posiada nauczyciela z uprawnieniami do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych, czy może je prowadzić nauczyciel bez uprawnień?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Mam ucznia w klasie IV w szkole masowej podstawowej z orzeczeniem o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim i objęty jest nauczaniem ind.10 godzin, są to przedmioty kluczowe, w pozostałych zajęciach bierze udział razem z klasą. Jak oceniać tego ucznia, czy skala 1-6, taka jak obowiązuje w szkole, czy ocenianie opisowe stosować?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa zwrot „WSO” (wewnątrzszkolny system oceniania) w statucie szkoły jest poprawny?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- W artykule 322 p.6 (Statuty szkół podstawowych, liceów ogólnokształcących, techników i branżowych szkół I stopnia, w których są
prowadzone klasy dotychczasowego gimnazjum, zawierają postanowienia dotyczące tych klas.). Czy w związku z tym mogą funkcjonować oddzielnie czy musza razem RR i SU?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe