Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne Poza ogólnikowym wskazaniem, że dyrektor ma obowiązek organizowania wspomagania przedszkola, szkoły i placówki w zakresie realizacji zadań z zakresu pomocy...

PORADA PRAWNA

25 września 2017 Prawo oświatowe

Jak powinien wyglądać plan wspomagania przez dyrektora realizacji zadań z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, o którym mowa w par.6 ust.6 rozporządzenia o pomocy psychologiczno-pedagogicznej (Dz.U. z dn. 25 sierpnia 2017r. poz.1591)

Poza ogólnikowym wskazaniem, że dyrektor ma obowiązek organizowania wspomagania przedszkola, szkoły i placówki w zakresie realizacji zadań z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej polegającego na zaplanowaniu i przeprowadzeniu działań mających na celu poprawę jakości udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej, przepis § 6 ust. 6 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, Dz.U. z 2017 r., poz. 1591 nie zawiera w tym zakresie żadnych wytycznych. Plan dyrektora może przykładowo objąć wyznaczenie osoby lub osób odpowiedzialnych za udzielanie nauczycielom i specjalistom na bieżąco wskazówek w zakresie udzielania takiej pomocy, organizowanie dla nauczycieli form doskonalenia lub polecanie im samodoskonalenia w kwestii pomocy psychologiczno – pedagogicznej (ewentualnie także wskazywanie, z jakiej oferty szkoleniowej i w jakich instytucjach mogą korzystać, zapytania do ODN o planowane formy doskonalenia), nawiązanie współpracy z poradniami psychologiczno – pedagogicznymi lub innymi instytucjami specjalizującymi się w zakresie udzielania pomocy, spotkania nauczycieli lub poruszanie na zebraniu rady pedagogicznej wątpliwości oraz potrzeb związanych z udzielaniem uczniom pomocy, określenie sposobu szacowania efektywności podjętych zaplanowanych działań z zakresu wspomagania nauczycieli – wraz z planowanym terminami poszczególnych działań.

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Podstawa prawna

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT