Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak powinien wyglądać plan wspomagania przez dyrektora realizacji zadań z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, o którym mowa w par.6 ust.6 rozporządzenia o pomocy psychologiczno-pedagogicznej (Dz.U. z dn. 25 sierpnia 2017r. poz.1591)
Poza ogólnikowym wskazaniem, że dyrektor ma obowiązek organizowania wspomagania przedszkola, szkoły i placówki w zakresie realizacji zadań z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej polegającego na zaplanowaniu i przeprowadzeniu działań mających na celu poprawę jakości udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej, przepis § 6 ust. 6 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, Dz.U. z 2017 r., poz. 1591 nie zawiera w tym zakresie żadnych wytycznych. Plan dyrektora może przykładowo objąć wyznaczenie osoby lub osób odpowiedzialnych za udzielanie nauczycielom i specjalistom na bieżąco wskazówek w zakresie udzielania takiej pomocy, organizowanie dla nauczycieli form doskonalenia lub polecanie im samodoskonalenia w kwestii pomocy psychologiczno – pedagogicznej (ewentualnie także wskazywanie, z jakiej oferty szkoleniowej i w jakich instytucjach mogą korzystać, zapytania do ODN o planowane formy doskonalenia), nawiązanie współpracy z poradniami psychologiczno – pedagogicznymi lub innymi instytucjami specjalizującymi się w zakresie udzielania pomocy, spotkania nauczycieli lub poruszanie na zebraniu rady pedagogicznej wątpliwości oraz potrzeb związanych z udzielaniem uczniom pomocy, określenie sposobu szacowania efektywności podjętych zaplanowanych działań z zakresu wspomagania nauczycieli – wraz z planowanym terminami poszczególnych działań.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy rada pedagogiczna powinna zaopiniować arkusz organizacyjny szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak należy dokumentować zajęcia wychowania fizycznego w formie fakultetu w dzienniku lekcyjnym? (realizują różni nauczyciele, uczestniczą różni uczniowie)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy nauczania języków obcych w liceum ogólnokształcącym. Uczeń realizował w gimnazjum j. francuski na poziomie III.0. W liceum drugim językiem jest niemiecki na poziomie podstawowym na bazie III.0 z gimnazjum. Okazało się, że ten uczeń uczył się prywatnie języka niemieckiego. Czy może kontynuować naukę w liceum na poziomie IV.1 ( ma wiedzę), czy trzeba dla niego zorganizować poziom IV.0? Sądzę ,że uczeń może być w grupie IV.1 ale jaki powinien być formalny zapis w dokumentacji nauczania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo dziękuję za odpowiedź dotyczącą nauczania języków obcych w szkołach ponadgimnazjalnych. Niestety odpowiedź owa nie rozwiała moich wątpliwości, postaram się więc zadać pytanie inaczej. Wyobraźmy sobie, że uczeń A kończy gimnazjum ucząc się języka angielskim na poziomie IIIO, w świetle przepisów (tak to zrozumiałam) w LO kontynuuje naukę na poziomie IV1 poziom podstawowy , jeżeli kończy naukę na poziomie III 1 kontynuuje naukę na poziomie IV 1 poziom rozszerzony.
Rozumiem, że jeżli uczęń z poziomu IV1 jest bardzo słaby ( diagnoza szkolna, wyniki testu gimnazjalnego ) to może realizować treści z poziomu podstawowego ale z ilością godzin przypadającą na poziom rozszerzony ( czyli godziny z podstawy plus godziny z rozszerzenia)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o odpowiedź na pytanie, czy aktualnie zwolnienie ucznia z wychowania fizycznego powinno się wydawać w drodze decyzji czy w innej formie? Proszę o wzór pisma, na podstawie którego dyrektor zwalnia ucznia z ww zajęć.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe