Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak prawidłowo nazwać zajęcia rewalidacyjne czy wpisujemy tak jak jest w orzeczeniu np. zajęcia z logopedą czy zgodnie z rozporządzeniem zajęcia korygujące wadę wymowy?
W pytaniu w ogóle nie podano, w jakiej dokumentacji mają zostać odnotowane zajęcia oraz w jakim celu, a więc niemożliwe jest udzielenie jednoznacznej odpowiedzi na zbyt ogólne pytanie, jak prawidłowo nazwać zajęcia rewalidacyjne. Sformułowanie zajęcia rewalidacyjne jest szerokie i dotyczy wszystkich zajęć mających przywracać sprawność, w tym zajęć z logopedą oraz m.in. zajęć korygujących wadę wymowy. Zajęcia logopedyczne (z logopedą), jak wskazano w orzeczeniu poradni, ogólnie określają rodzaj zajęć rewalidacyjnych prowadzonych przez określonego specjalistę (w tym przypadku przez logopedę). Z kolei zajęcia korygujące wady wymowy są określonego rodzaju zajęciami rewalidacyjnymi prowadzonymi przez logopedę, zgodnie z potrzebami danego ucznia. Na podstawie § 25 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2020 r., poz. 1280) do zadań logopedy należy w szczególności prowadzenie zajęć logopedycznych dla uczniów oraz porad i konsultacji dla rodziców i nauczycieli w zakresie stymulacji rozwoju mowy uczniów i eliminowania jej zaburzeń. Przykładowo, gdy na etapie opracowywania indywidualnego programu terapeutyczno-edukacyjnego zespół oceni, że dla ucznia powinny być prowadzone zajęcia rewalidacyjne z logopedą (co zostało wskazane w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego), w treści programu wśród zajęć odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia należałoby już sprecyzować rodzaj tych zajęć np. jako zajęcia korygujące wady wymowy (§ 6 ust. 1 pkt 2 i 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz.U. z 2020 r., poz. 1309).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Kontynuuję temat koncepcji pracy. Co oznacza, że powinna być ona "przyjęta" przez RP. Mam przegłosować przez podniesienie ręki i zapisanie w protokóle RP, czy uchwałą?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy będąc placówką niepubliczną - Ośrodek Rewalidacyjno-Wychowawczy muszę wystąpić do kuratorium o uprawnienia publiczne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na początku roku szkolnego 2010/2011 przyjęłam do klasy II szkoły podstawowej dzieci obcokrajowców nie znających języka polskiego. Chłopiec uczęszczał we Włoszech do klasy IV - ja przyjęłam go do II ze względu na barierę językową. Czy analizując wyraźne postępy ucznia, rada pedagogiczna może podjąć uchwałę o promowaniu ucznia w ciągu roku szkolnego do klasy programowo wyższej? Według jakich procedur?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel rozpoczynający studia podyplomowe z drugiego przedmiotu np. matematyka może prowadzić zajęcia z tego przedmiotu w szkole podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie podstaw prawnych do zarządzeń dyrektora w sprawie:
1) powołania komisji Skrutacyjnej i komisji wnioskowej
2) w sprawie powołania stałego protokolanta na br.
3 )w sprawie wprowadzenia instrukcji na wypadek pożaru w budynku bursy
4) w sprawie wprowadzenia procedur w razie wypadku ucznia na terenie bursy
5) w sprawie wprowadzenia regulaminu zwalniania nauczycieli, obowiązujący w bursie
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe