Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak rozumieć (podawać np. do SIO) liczbę oddziałów w zespole szkół - oddział zerowy, klasy od pierwszej do szóstej i trzy klasy gimnazjum? Gdy nie było łączeń na części przedmiotów podawałem 10 oddziałów. Czy łączenie na części przedmiotów zmieni tą liczbę? Przy połączeniu na 10 godzinach klasy IV i V oraz I i II na 9 godzinach liczba oddziałów wynosi 8?
Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej, Dz. U. z 2016 r., poz. 1927 oraz rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 lipca 2016 r. w sprawie szczegółowego zakresu danych dziedzinowych gromadzonych w systemie informacji oświatowej oraz terminów przekazywania niektórych danych do bazy danych systemu informacji oświatowej, nie zawierają regulacji, z której by wynikało, że prowadzenie części zajęć w grupach międzyoddziałowych ma wpływ na liczbę oddziałów w zespole szkół. Ponieważ jednak powołane przepisy nie zawierają pełnych informacji odnośnie podawania danych do SIO, należy upewnić się w kuratorium oświaty, czy funkcjonowanie grup ma wpływ na raportowanie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w roku szkolnym 2021/2022 dyrektor szkoły może zmienić ustalone we wrześniu dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktycznych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest podstawa prawna do promowania w ciągu roku ucznia klasy II gimnazjum do klasy III gimnazjum? Czy w tym przypadku można zastosować zapisy art. 44o UoSO czy może jeszcze coś innego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, emeryt zatrudniony na część etatu musi dostarczyć do szkoły informacjeo niekaralności z krajowego rejestru karnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy doradztwo zawodowe w klasie VII należy dokumentować w dzienniku zajęć obowiązkowych, czy w dzienniku zajęć dodatkowych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z rozporządzeniem ministra edukacji narodowej z 5 października 2010 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. nr 186, poz. 1245), dyrektorzy określają dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktyczno-wychowawczych. Czy w tej puli są brane pod 3 dni egzaminów gimnazjalnych, 3 dni rekolekcji, 1 czerwca w tym roku również 24 czerwca 2011. Niektórzy dyrektorzy w obawie chyba żeby tego przywileju nie stracili porobili wolne 15.10, inni planują 22.12. Czy doprawdy to ma być taka dowolność czy zamysł tego rozporządzenia był troszkę inny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe