Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak "technicznie" zorganizować zajęcia wyrównujące różnice w realizacji podstawy programowej uczennicy, która trafiła do naszej szkoły z innej szkoły (jest w klasie drugiej, a w pierwszej nie realizowała przedmiotu zajęcia techniczne i informatyka- u nas te przedmioty realizujemy również w klasie pierwszej). Co z prowadzeniem dokumentacji nauczania w tym przypadku?
Podczas przyjmowania ucznia do szkoły należy przeanalizować różnice w planach nauczania szkół i określić warunki przyjęcia ucznia. W sytuacji, o której mowa w pytaniu proponuję tak ułożyć tygodniowy plan zajęć, by umożliwić uczennicy uczestniczenie w nich z klasą 1.Wg mojej opinii dla uczennicy należy założyć dziennik zajęć dla tych dwóch przedmiotów w celu dokumentowania przebiegu nauczania zajęć technicznych i informatyki. Różnice programowe z obowiązkowych zajęć edukacyjnych realizowanych w oddziale szkoły, do której uczeń przechodzi, są uzupełniane na warunkach ustalonych przez nauczycieli prowadzących obowiązkowe zajęcia edukacyjne w tym oddziale. W przypadku ucznia przechodzącego ze szkoły publicznej lub szkoły niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej jednego typu do szkoły publicznej tego samego typu albo szkoły publicznej innego typu, który w szkole, z której przechodzi, nie realizował obowiązkowych zajęć edukacyjnych, które zostały zrealizowane w oddziale szkoły, do której przechodzi, dyrektor szkoły zapewnia uczniowi warunki do zrealizowania treści nauczania z tych zajęć, do końca danego etapu edukacyjnego. Jeżeli z powodu rozkładu zajęć edukacyjnych lub innych ważnych przyczyn, nie można zapewnić uczniowi przechodzącemu do szkoły publicznej innego typu, warunków do zrealizowania treści nauczania z obowiązkowych zajęć edukacyjnych, które zostały zrealizowane w oddziale szkoły, do której uczeń przechodzi, dla ucznia przeprowadza się egzamin klasyfikacyjny z tych zajęć.
Podstawy programowe: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 13.08.2015 r. w sprawie szczegółowych warunków przechodzenia ucznia ze szkoły publicznej lub szkoły niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej jednego typu do szkoły publicznej innego typu albo do szkoły publicznej tego samego typu, w szczególności § 7.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W rozporządzeniu MEN w sprawie ramowych planów nauczania z dnia 29 grudnia 2014 r . ma na celu odstąpienie od obowiązkowego wyboru przez ucznia technikum co najmniej jednego z przedmiotów realizowanych w zakresie rozszerzonym wymienionych w obowiązkowych ramowych planach nauczania. Natomiast czytając to rozporządzenie widnieje zapis, że w załączniku nr 8 ust.4 otrzymuje brzmienie:"Dyrektor technikum po zasięgnięciu opinii RP, RR i samorządu uczniowskiego ustala przedmioty realizowane w zakresie rozszerzonym, spośród których uczeń wybiera 2 przedmioty. Proszę o interpretację tego zapisu, bo do tej pory szkoła mogła wybrać jeden przedmiot, a drugi wybierał uczeń, a z tego zapisu wynika,że wybiera oba.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od kiedy należy nauczycielom wypłacać godziny ponadwymiarowe? 12-13 marca to dni, w których odbywały się zajęcia opiekuńcze i w szkołach były dyżury nauczycieli. Od 16 do 24 marca nauczyciele prowadzili lekcje zdalne powtórzeniowe, w których nie była realizowana podstawa programowa. Od 25 marca weszło nowe rozporządzenie. Nadmienię, że nauczyciele realizują zajęcia w ramach obowiązującego go przed niem wejścia w życie rozporządzenia tygodniowy wymiar godzin wraz z godzinami ponadwymiarowymi.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak należy przeliczyć ilość "godzin karcianych", które ma do odpracowania nauczycielka, która wróciła do pracy 11 grudnia 2009 roku po urlopie macierzyńskim i pracuje na 11/18 etatu ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy przedszkole niepubliczne prowadzące zajęcia dodatkowe z języka angielskiego w ramach opłaty stałej - czesnego ma obowiązek prowadzenie dziennika takich zajęć i posiadanie do wglądu rodziców planu pracy na rok szkolny? Zajęcia prowadzi osoba nie zatrudniona na umowę o pracę. Czy przepisy regulują ilość lekcji j. angielskiego w danym roku, która musi się odbyć?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel zatrudniony jest od 1 września. Kiedy nabywa prawo do nagrody jubileuszowej? Czy następuje to 31 sierpnia czy 1 września kolejnego roku ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe