Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak wdrożyć nowe przepisy - procedury RODO w Publicznych Szkołach Podstawowych.
W pierwszej kolejności warto dokonać przeglądu, w jaki sposób i jakie dane osobowe są przetwarzane w danej placówce, a także jaką treść zawiera aktualnie stosowania dokumentacja w tym zakresie, co ułatwi dostosowanie się do zmian i np. tylko uzupełnienie (a nie tworzenie od podstaw) dokumentacji określającej sposoby postępowania z danymi osobowymi. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U. UE.L z 2016 r., nr 119, poz. 1) wymaga zastosowania się co najmniej do poniższych punktów. 1. Wdrożenie odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, aby przetwarzanie danych było zgodne z przepisami – np. przez wprowadzenie polityk ochrony danych. Nowe przepisy w tym zakresie nie zobowiązują do opracowania konkretnej dokumentacji, ani nie dają wytycznych co do ich treści, więc można posługiwać się dotychczasową dokumentacją, którą każdy administrator powinien mieć opracowaną na piśmie aktualnie pod nazwą Polityka bezpieczeństwa (opisuje się w niej sposób przetwarzania danych przez konkretnego administratora danych osobowych), ewentualnie należy rozważyć potrzebę jej uzupełnienia lub modyfikacji. 2. Stosowanie odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych zapewniających ochronę przetwarzanych danych osobowych – np. minimalizacja przetwarzania danych osobowych (dane muszą być adekwatne, stosowne oraz ograniczone do tego, co niezbędne do celów, w których są przetwarzane), nadanie przetwarzaniu niezbędnych zabezpieczeń, które powinny zostać rozważone i dobrane jeszcze przed rozpoczęciem przetwarzania danych, udzielenie dostępu do danych osobowych i ich przetwarzanie wyłącznie przez osoby upoważnione przez dyrektora i wykonujące operacje na jego polecenie, ustalenie terminów usuwania lub okresowego przeglądu danych osobowych – w tym zakresie można posługiwać się aktualnie obowiązującą instrukcją zarządzania systemem informatycznym służącym do przetwarzania danych osobowych, również opracowywaną indywidualnie przez każdego administratora danych osobowych w zależności od jego sytuacji. 3. Gdy placówka przetwarza szczególne kategorie danych osobowych, w tym dotyczące zdrowia – będzie także miała obowiązek prowadzenia rejestru czynności przetwarzania danych osobowych w formie pisemnej, w tym elektronicznej - w którym m.in. należy zamieścić cele przetwarzania; opis kategorii osób, których dane dotyczą, oraz kategorii danych osobowych; kategorie odbiorców, którym dane osobowe zostały lub zostaną ujawnione; jeżeli jest to możliwe - planowane terminy usunięcia poszczególnych kategorii danych oraz zastosowane środki techniczne i organizacyjne stosowane w celu ochrony danych. Rejestr może mieć formę tabeli z tak nazwanymi rubrykami.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W kwietniu 2013r. uczeń klasy III naszej szkoły uległ poważnemu wypadkowi samochodowemu. Z końcem roku szkolnego został klasyfikowany i promowany do klasy IV. Uczeń do dnia dzisiejszego przebywa w Klinice Budzik. Pod koniec września rodzic dostarczył zaświadczenie z kliniki, że syn jest ich pacjentem. Dopiero 16.12.2013r. otrzymaliśmy informację ze szkoły specjalnej w W-ie, że uczeń spełnia tam obowiązek szkolny i jest objęty indywidualnymi zajęciami rewalidacyjno-wychowawczymi w roku szkolnym 2013/2014. W związku z tym, czy mamy klasyfikować ucznia za pierwsze półrocze (taką informację uzyskałam z kuratorium) z adnotacją, że spełnia obowiązek w innej szkole, czy należy skreślić go z listy uczniów klasy IV (do momentu, gdy ponownie będzie mógł uczęszczać do naszej szkoły? Czy też należy dalej traktować go jako naszego ucznia, usprawiedliwiać nieobecności. Co wtedy będzie na koniec roku szkolnego?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z regulaminem funduszu świadczeń socjalnych organizujemy wśród pracowników wyjazdy. Dochodzi jednak do sytuacji, w których pracownik zgłasza chęć udziału w jakimś przedsięwzięciu, a później – bez informacji o tym, że nie weźmie udziału w wyjeździe – nie pojawia się. Koszty wyjazdu zostają poniesione ze środków funduszu pomimo braku skorzystania z wyjazdu przez pracownika. Czy istnieje możliwość zawarcia w regulaminie zapisu, że jeżeli ktoś zgłosi się na jakiś wyjazd, a nie weźmie w nim udziału, poniesie całość kosztów związanych z wyjazdem? Na liście chętnych widnieje informacja o tym, że w przypadku rezygnacji pracownik ponosi koszty, na liście każdy podpisuje się osobiście.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy zajęcia rewalidacyjne w przypadku kiedy uczeń był nieobecny, należy odrobić?
- Czy szkoła ponadgimnazjalna która organizuje kwalifikacyjne kursy zawodowe może przyjmować uczestników po gimnazjum i jakie warunki musi spełnić uczestnik by otrzymać wykształcenie zawodowe?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy do wyliczenia średniej urlopowej (średniej nadgodzin wypłacanych nauczycielom w lipcu i w sierpniu w terminie wypłaty nadgodzin) należy brać pod uwagę nadgodziny dotyczące zajęć z dziećmi z Ukrainy oraz nadgodziny wynikające z dodatkowych zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej? Czy tylko „zwykłe” godziny ponadwymiarowe? Czy nadgodziny dotyczące zajęć z dziećmi z Ukrainy oraz godziny z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej należy doliczyć do podstawy naliczenia „trzynastej” pensji za rok 2022?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe