Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak wygląda wskaźnik zwiększający kwotę dotacji celowej na podręczniki i ćwiczenia w przypadku niepełnosprawności sprzężonych?
Obecnie obowiązujące rozporządzenie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie wysokości wskaźników zwiększających kwoty dotacji celowej na wyposażenie szkół w podręczniki, materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe dla uczniów niepełnosprawnych (Dz.U.z 2018 r. poz. 615 z późn. zm.) nie posługuje się pojęciem „niepełnosprawności sprzężonej”. W rozporządzeniu jest mowa o uczniach:
• niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim;
• niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym lub znacznym;
• niesłyszących;
• słabosłyszących;
• z autyzmem w tym z zespołem Aspergera);
• słabowidzących (druk niepowiększony);
• słabowidzących (druk powiększony);
• niewidomych (podręczniki niewydrukowane w systemie Braille'a);
• niewidomych (podręcznik wydrukowane w systemie Braille'a).
Wysokość wskaźników określona jest w podziale na niepełnosprawności i klasy. Można zapoznać się z nim pod następującym linkiem: http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20180000615
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy organ prowadzący może aktualnie zabrać ze szkół podstawowych oddziały przedszkole do przedszkola ? jakie przepisy to regulują?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy program wychowawczo-profilaktyczny musi mieć nadane numer i znajdować się w szkolnym zestawie programów nauczania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy deklaracja - rezygnacja z zajęć wdż złożona przez rodzica w klasie IV jest ważna na cały etap edukacyjny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W bieżącym roku szkolnym rozpoczęli naukę w naszej szkole uczniowie na podbudowie szkoły podstawowej oraz uczniowie na podbudowie gimnazjum. Czy jednej i drugiej grupie uczniów wpisuje się na świadectwie, że uczestniczyli w zajęciach do życia w rodzinie czy tylko uczniom, którzy są absolwentami szkoły podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rodzic przedstawił mi opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka wydanej w 2016 r. Czy opinia jest ważna, jeżeli tak proszę o podanie podstawy prawnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe