Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak wyrównać różnice programowe u ucznia, który przyszedł do klasy III gimnazjum w styczniu z innej placówki i nie zrealizował minimalnego wymiaru godzin przeznaczonych na realizację: poszczególnych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, w 3-letnim okresie nauczania z – plastyki, WOS-u, zaj. artystycznych , z informatyki. 1. Plastyka – na minimum 30 godz.- nie zrealizował ani jednej godziny; 2. WOS – na minimum 65 godz. /2 lata,/ realizował w kl. II i I półroczu kl. III /1,5 roku nauki /U nas WOS realizujemy w kl. I i II, w III nie realizujemy; 3. Zaj artystyczne – na minimum 65 godz. /2 lata/ zrealizował połowę /w kl. II/ W kl. III nie realizował. U nas realizujemy przedmiot w kl. II i III.; 4. Informatyka – na minimum 65 godz. /2 lata/ zrealizował połowę /w kl. I/ W kl. III realizował przedmiot w I sem. U nas realizujemy przedmiot w kl. I i II.
Przy przyjmowaniu ucznia do szkoły (nie znamy przyczyny zmiany), należało przyjrzeć się karierze szkolnej, przeanalizować starannie jego sytuację i podjąć decyzję w sprawie warunków przyjęcia ucznia do nowej szkoły. W obecnej sytuacji proponuję zaangażowanie zespołu ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej w ścisłej współpracy z rodzicem ucznia. Wg moje opinii należy umożliwić uczniowi realizację pełnych podstaw programowych poprzez uczestniczenie w zajęciach z klasą, która aktualnie realizuje te przedmioty. Proponuję także porozumieć się w tej sprawie z organem nadzoru pedagogicznego, który jest uprawniony do kontroli w w/w zakresie i uzyskać jego opinię. Różnice programowe są uzupełniane na warunkach ustalonych przez nauczycieli prowadzących obowiązkowe zajęcia edukacyjne.
Podstawa prawna: 1) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (ze zm.). 2) Rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków przechodzenia ucznia z jednego typu publicznej szkoły do innego z 31.12.2014 r., w szczególności par. 13.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak interpretować "zajęcia dodatkowe" planowane w arkuszu organizacyjnym w przedszkolu. Czy zajęcia z logopedą, psychologiem to zajęcia dodatkowe. Anna Kijak
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy limitu wynagrodzenia dyrektora niepublicznego przedszkola.
Czy kwota 8404,79 (limit miesięczny wynagrodzenia dyrektora) jest kwotą brutto, którą rozliczamy z dotacji gminnej? Czy koszty pracodawcy od w/w kwoty możemy także rozliczyć z dotacji gminnej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak napisać program nauczania?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Co powinna zawierać deklaracja rodziców dotycząca wyboru jednego z obowiązkowych języków obcych na egzaminie gimnazjalnym?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy w szkole, w której część nauczycieli prowadzi akcję strajkową reszta może prowadzić zajęcia dydaktyczne?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe