Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie są prawne możliwości poszerzenia oferty szkoły specjalnej, która zajmuje się uczniami upośledzonymi w stopniu lekkim i umiarkowanym?
Aby rozszerzyć ofertę szkoły specjalnej należy określić zmiany w arkuszu organizacji szkoły, który to arkusz składa się do 30 kwietnia każdego roku. Konieczne jest również uaktualnienie zapisów statutu szkoły określających organizację szkoły po zmianach.
W pierwszej kolejności należy planowane zmiany wprowadzić do arkusza organizacji
W celu poszerzenia oferty edukacyjnej należy odpowiednie zmiany określić w arkuszu organizacji szkoły zgodnie (w przypadku szkoły podstawowej) z § 10 ust. 1 załącznika nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół, bowiem szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji szkoły opracowany przez dyrektora szkoły, z uwzględnieniem szkolnego planu nauczania, o którym mowa w przepisach
w sprawie ramowych planów nauczania.
Arkusz organizacji szkoły należy złożyć do organu prowadzącego szkołę do 30 kwietnia każdego roku. Jest on zatwierdzany przez organ prowadzący do 30 maja danego roku.
Konieczne jest uaktualnienie zapisów statutu szkoły
Ponadto konieczne jest uaktualnienie zapisów statutu szkoły określających organizację szkoły po zmianach (§ 4 cyt. rozporządzenia). Warto pamiętać, że liczba uczniów w oddziale specjalnym jest ściśle określona i zależy od rodzaju niepełnosprawności uczniów (§ 5 ust. 3 ww. rozporządzenia).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczennica uczęszcza do szkoły podstawowej. Posiada orzeczenie o kształceniu specjalnym (upośledzenie w stopniu głębokim oraz niedowład kończyn górnych i dolnych). Uczennica posiada także orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego wystawione na okres: do ukończenia 25 lat. W szkole prowadzone są dla niej zajęcia wychowawczo-rewalidacyjne.
PYTANIE: Kiedy kończy się edukacja uczennicy, która 25 lutego br kończy 25 lat? (26 lutego 2013 czy na koniec roku szkolnego 2012-2013)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy organ prowadzący może wyrazić zgodę na podział na grupy na zajęciach wychowania fizycznego w klasie trzeciej gimnazjum, jeżeli liczba uczniów w klasie wynosi 25?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń posiada orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego z uwagi na stan zdrowia znacznie utrudniający uczęszczanie do szkoły, czy w związku z tym potrzebny jest mu IPET? Proszę o odpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kiedy powinna być podejmowana przez radę pedagogiczną uchwała dotycząca ustalenia doskonalenia zawodowego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam dwie klasy II SP w których jest po 12 uczniów (klasy miały więcej uczniów, ale w wyniku migracji rodziców został stan obecny). Organ Prowadzący zadał pytanie, czy w ramach szukania oszczędności można je połączyć w jeden oddział między drugą a trzecią klasą. Mam wątpliwości, bo dla dobra dzieci chyba zasadne będzie połączenie ich przed klasą czwartą po zakończonym pierwszym etapie edukacyjnym, ale ważne też są finanse. Proszę o poradę prawną, która pozwoli podjąć właściwą decyzję.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe