Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie zmiany w organizacji szkoły wynikną ze zmiany art. 42 KN tzw. godziny karciane. Jak planować pracę czy godziny dawać w przydziale czynności?
Godziny pracy należy planować zgodnie z przydzielonymi obowiązkami pracy etatowej z pominięciem tzw. godzin „karcianych” oraz zgodnie z zapisami znowelizowanej Karty Nauczyciela, ale także z zakresem obowiązków wyszczególnionych w statucie. Bowiem Statut szkoły określa zakres zadań nauczycieli oraz innych pracowników.Oznacza to, że zmiana w tym zakresie polega na skreśleniu godzin obowiązkowych z tzw. art. 42. Więc pracę szkoły należy planować po prostu bez tych godzin.Pozostałe decyzje dyrektor podejmuje w ramach swoich kompetencji (np. ew. koła zainteresowań, zajęcia z pomocy psychologiczno-pedagogicznej).
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (ze zm.), w szczególności art. 42.Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (ze zm.), w szczególności § 11 (zał. nr 2 dla szkół podstawowych).
Zmiana polega na skreśleniu godzin obowiązkowych z tzw. art. 42. W arkuszach organizacyjnych ich się nie uwzględniało, więc pracę szkoły należy planować po prostu bez tych godzin. Pozostałe decyzje podejmuje dyrektor w ramach swoich kompetencji (np. ew. koła zainteresowań, zajęcia z pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak powinien wyglądać dyżur nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej? Jak doprowadzić do zapewnienia bezpiecznych warunków nauki i odpoczynku dla najmłodszych uczniów w placówce?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jeszcze raz wracam do pytania dotyczącego ucznia z upośledzeniem umiarkowanym w gimnazjum. Czy mam rozumieć, że nie obowiązuje mnie rozliczenie liczby godzin określonej w rozporządzeniu o ramowych planach nauczania? Nie musimy prowadzić także odrębnego dziennika?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy można wykluczyć małżonka z grupy uprawnionych do korzystania z ZFŚS, skoro ustawa wyraźnie mówi o członkach rodziny?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Prawo wewnątrzszkolne zakazuje używania na lekcji telefonów, dyktafonów itp. ale uczeń i tak to robi. Nikt jednak nie potrafi dowieść jak. Mówią o tym jawnie rodzice dziecka w rozmowach z wychowawcą. Uczeń robi to za przyzwoleniem rodzica. Co mogą nauczyciele i co może zrobić w tej kwestii szkoła?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy w aktualnym stanie prawnym istnieje podstawa do wprowadzenia w gimnazjum "Kodeksu etyki"
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe