Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jeśli arkusze ocen dla klasy VII uzupełniamy kartą ze starego arkusza stronę 6 zetujemy a 7 nadajemy numer 7a to w jaki sposób nanieść zmiany w nazwach przedmiotów i w jaki sposób uzupełnić przedmioty typu fizyka, chemia itp?
Od roku szkolnego 2017/2018 arkusze ocen na druku według wzoru odpowiednio nr 36 lub 45 określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia:1) zakłada się uczniom klas I szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży i prowadzi w latach następnych również w kolejnych klasach tej szkoły;2) dołącza się do dotychczas prowadzonego arkusza ocen uczniów klas IV szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży i prowadzi w latach następnych również w kolejnych klasach tej szkoły.2. W roku szkolnym:1) 2017/2018 – w klasach II, III, V i VI szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży,2) 2018/2019 – w klasach III i VI szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży– prowadzi się dotychczasowe arkusze ocen założone przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty.3. W latach szkolnych 2017/2018–2019/2020 arkusze ocen na druku według wzoru odpowiednio nr 53b lub 63m określonego w załączniku nr 7 do rozporządzenia dołącza się do dotychczas prowadzonego arkusza ocen uczniów klas VII szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży i prowadzi w następnym roku szkolnym również w klasie VIII szkoły podstawowej.
Podstawa prawna: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 26 kwietnia 2018 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, w szczególności § 53.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Wobec uczenia, który dopuścił się cyberprzemocy, szkoła zastosowała procedury cyberprzemocy, agresji. W ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej zaproponowano rodzicom kontrakt współpracy, prosząc o ewentualne uwagi i propozycje. Rodzic uważa, że nie ma podstaw zawierania kontraktu, wystosował pismo dotyczące „wezwania do zaniechania naruszeń dóbr osobistych, udostępnianie danych osobowych”. Rodzic uważa, że „w sposób bezprawny dyrektor narusza dobra osobiste rodziny i dziecka”. Jest to roszczeniowy rodzic i odmawia współpracy. Rodzic już składał skargę do KO (zbadano sprawę, nie wydano zaleceń, dyrektor działał prawidłowo). Teraz matka straszy dyrektora odpowiedzialnością cywilną i karną oraz zadośćuczynieniem za wyrządzaną krzywdę. Jak mam postępować? Proszę o podstawę prawą.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy zapis w statucie branżowej szkoły I stopnia, dotyczący możliwości utworzenia oddziału integracyjnego oraz spełnienie warunków § 6 rozporządzenia MEN z dnia 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli: „1. Liczba dzieci w oddziale przedszkola integracyjnego i oddziale integracyjnym w przedszkolu ogólnodostępnym oraz liczba uczniów w oddziale szkoły integracyjnej i oddziale integracyjnym w szkole ogólnodostępnej wynosi nie więcej niż 20, w tym nie więcej niż 5 dzieci lub uczniów niepełnosprawnych”, jest podstawą do utworzenia oddziału integracyjnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kto decyduje o tym jaki drugi język obcy nowożytny ma być nauczany w klasie VII?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaki jest wymiar godzin zajęć dydaktyczno-wyrównawczych/terapii pedagogicznej w gimnazjum? W nowym roku szkolnym będą dwie klasy gimnazjalne. Ile godzin przydzielć w związku z tym nauczycielowi prowadzącemu te zajęcia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaką dokumentację powinien prowadzić nauczyciel wspomagający?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe