Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2023/2024
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jeśli przedszkole nie realizuje WWR, a rodzic dostarczy opinię o WWR i opinię psychologiczno-pedagogiczną, to czy przedszkole jest zobowiązane do realizacji zaleceń z opinii PPP (przy dużej liczbie dzieci tylko z opiniami psychologiczno-pedagogiczno-logopedycznymi i niepełnym wymiarem etatów specjalistów) wiedząc, że dziecko jest zaopiekowane WWR w innej placówce?
Przedszkole jest zobowiązane do objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną, jeżeli rodzic się o nią ubiega na podstawie opinii poradni, zgodnie z § 1-3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2023 r., poz. 1798). Z tego obowiązku nie zwalnia realizowanie w innej jednostce oświatowej zaleceń zawartych w odrębnej opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Część zajęć może być prowadzona w grupach (§ 6 ust. 1, § 7-11 ww. rozporządzenia). Dyrektor powinien więc zorganizować dla ucznia pomoc psychologiczno-pedagogiczną, w tym określić wymiar i rodzaj zajęć dla ucznia, biorąc pod uwagę określoną w arkuszu organizacji przedszkola liczbę godzin zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, po rozważeniu możliwości dołączenia dziecka do grup (§ 4 ust. 1, § 20 ust. 6 ww. rozporządzenia). Niezależnie od tych zajęć, nauczyciele mają obowiązek udzielania dziecku pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bieżącej pracy z dzieckiem (§ 20 ust. 3 ww. rozporządzenia).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Kiedy nauczycielowi przysługuje dodatek za uciążliwe warunki pracy? Czy przysługuje, jeśli nauczyciel pracuje z uczniem słabosłyszącym?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Policjanci za dwukrotne pobicie przez nauczyciela złożyli do prokuratury skargę. Nauczyciel też pobił ratownika w krytej pływalni należącej do szkoły (powyższe zdarzenia miały miejsce w ciągu 4 dni w sierpniu 2021 r). Za powyższe uchybienia godności nauczyciela biegli psychiatrzy orzekli niepoczytalność nauczyciela, a sąd uniewinnił i zalecił dalsze otwarte leczenie psychiatryczne. Komisja dyscyplinarna dla nauczycieli też uniewinniła nauczyciela. Dodam, że nauczyciel przebywał w ostatnim roku szkolnym w szpitalu psychiatrycznym i był od września odsunięty od pracy przez dyr. szkoły. Czy nauczyciel leczący się psychiatrycznie i mający niepoczytalność może pracować w szkole z młodzieżą? Proszę o wskazanie skutecznego kierunku działań mającego szczególnie na celu bezpieczeństwo uczących się uczniów oraz pracowników szkoły.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jaki wzór arkusza ocen obowiązuje do klasy 1 szkoły podstawowej od września 2017r.?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie dotyczące opieki nad uczniami podczas samodzielnego powrotu do domu. Dowóz do naszej wiejskiej szkoły podstawowej zapewnia gmina zgodnie z ust.o syst. oświaty. Jednak niektórzy uczniowie, nie chcąc zbyt długo oczekiwać na autobus, wracają do domu pieszo, rowerem lub okazyjnie z opiekunami innych uczniów. Rodzice piszą stosowne oświadczenie, wyrażając pozwolenie i potwierdzając świadomość zagrożeń wynikłych z samodzielnego przemieszczania się ich dzieci. Czy potrzebny jest jeszcze jakiś dokument? Czy w ogóle szkoła może zezwolić na samodzielną komunikację uczniów? Czy mimo wydanej przez rodziców zgody może zabronić uczniowi wracać ze szkoły pieszo?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy w dzienniku lekcyjnym zaznacza się nieobecności uczniów na danej lekcji, gdy reprezentuje szkołę na konkursie, w uroczystościach szkolno-środowiskowych lub uczestniczy w zajęciach zielonej szkoły?
Wykazanie nieobecności ucznia stanowi zaniżenie wskaźnika frekwencji i fałszywą informację o nierealizacji obowiązku szkolnego. Dodatkowo powoduje niezadowolenie ucznia i jego rodziców z powodu wykazywania nieobecności na lekcjach.
Natomiast wykazanie obecności ucznia na lekcjach w tych przypadkach rodzi wątpliwości o rzetelność wypełniania dokumentacji szkolnej i podejrzenie fałszowania stanu rzeczywistego.
Proszę o podanie interpretacji prawnej tego zagadnienia.
Z poważaniem
Iwona Loroch
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe