Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jestem dyrektorem małej szkoły , gdzie większość nauczycieli pracuje na części etatu. W większości są to nauczyciele z sąsiedniej szkoły. Bardzo proszę o podanie odpowiedzi: 1.Czy mogę w arkuszu organizacyjnym na następny rok szkolny zaplanować emerytów tj. : 2/18 godz. muzyka (Pan prowadzi jeszcze orkiestrę młodzieżową i szkolny zespół muzyczny w mojej szkole - w ramach umowy zlec. z gminą) i dla drugiej osoby 10/30 biblioteka. Są to osoby dyspozycyjne, oddane- umożliwiają spójność pracy szkoły. Czy jest podstawa prawna zakazująca zatrudniania emerytów? 2. Czy za zgodą dyrektora macierzystej szkoły mogę zatrudnić nauczyciela (zatrudnionego już na cały etat) na część etatu np. 5/18,6/18 i wykazać to już w arkuszu, nadmieniam, że nauczyciele ci dotychczas w ten sposób pracowali w mojej szkole?
Przepisy prawa nie zabraniają zatrudniania nauczycieli będących emerytami. Skoro są to nauczyciele już zatrudnieni w Państwa szkole, to z pewnością mają umowy na czas nieokreślony i należy ich ująć w projekcie organizacyjnym. Gdyby to były umowy na czas określony i w projekcie wykazywane jako vacaty, to organ prowadzący mógłby nakazać przyjąć w ich miejsce nauczycieli, którzy tracą godziny w innych szkołach, np. w wygaszanych gimnazjach albo nakazać im uzupełnianie etatu w Państwa szkole.
To samo dotyczy nauczycieli zatrudnionych w innej szkole w pełnym wymiarze - jeżeli ich umowy w Państwa szkole są zawarte na czas nieokreślony, to wystarczy zgoda dyrektora szkoły macierzystej na kontynuację dodatkowego zatrudnienia i umieszcza się ich w projekcie organizacyjnym.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczycielka rozpoczęła staż na stopień nauczyciela dyplomowanego w okresie 01.09.2014 - 31.05.2017. Z uwagi na nieobecność spowodowaną urlopem macierzyńskim, rodzicielskim na I dziecko w terminie 01.06.2015 - 09.06.2016 staż przedłużono do dnia 31.05.2018r. Z powodu II ciąży przebywała nieprzerwanie na zwolnieniu lekarskim do dnia porodu w terminie 31.01.2018 - 01.05.2018 (91 dni), a następnie na urlopie rodzicielskim w terminie 02.05.2018-30.04.2019.
Jak należy wyliczyć nieobecność? Czy przekroczy ona 1 rok i 6 m-cy? W jakim trybie powinna dalej realizować awans zawodowy? Czy przerwany staż wydłużyć o nieobecność czy powinna od początku do niego przystąpić? Proszę o odpowiedź.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- W roku 2023 Dzień Niepodległości przypadał w sobotę. Czy będąc wicedyrektorem przysługuje mi dzień wolny za święto przypadające w sobotę?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Praca na 2 umowy u jednego pracodawcy (1 etat i 0,5 etatu), a dodatek stażowy. Szkoła zatrudnia pracownika administracji na podstawie dwóch odrębnych umów o pracę, w łącznym wymiarze czasu pracy 1,5 etatu. Pierwsza umowa została zawarta 1.09.2016 r. (1 etat), druga 1.01.2019 r. (0,5 etatu). Pracownik, przed pierwszym zatrudnieniem, tj. w 2016 r., przedstawił świadectwa pracy potwierdzające 13-letni zakończony okres zatrudnienia. Ten okres zaliczono do pierwszego stosunku pracy (zmiana dodatku stażowego u tego pracownika następuje w październiku każdego roku). W tej chwili, pracownik nabył już praw do wypłaty 16% dodatku stażowego. Czy ten okres należy zaliczyć do każdego stosunku pracy odrębnie i wypłać dodatek za wysługę lat z dwóch umów? Czy do umowy podstawowej należy doliczać 16%, a do dodatkowej 13% (czyli za zakończone okresy zatrudnienia, bez wliczania okresu trwania pierwszej - podstawowej umowy)? Czy w ramach drugiej umowy pracownikowi w ogóle nie należy wypłacać dodatku stażowego?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- W jakim systemie godzinnym powinien pracować wicedyrektor szkoły?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Tutejsza jednostka jest jednostka feryjną– jest to szkoła podstawowa. W miesiącu lutym nauczyciel przebywali na urlopach wypoczynkowych w związku z feriami zimowymi w okresie 09.02.2019-24.02.2019. Wypłacono wynagrodzenie wyliczone na podstawie wynagrodzeń za miesiąc luty np. Wynagrodzenie zasadnicze 3438,00 Wynagrodzenie za wysługę lat 20% 687,60 Łączne wynagrodzenie to 4.125,60 : 30 = 137,52 zl. 137,52 x 16 dni = 2.200,32 zł. Pracownik nie posiada wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe Pytanie jest następujące: W jaki sposób dokonać potrącenia wynagrodzenia za czas urlopu? Czy według dni kalendarzowych czyli 16/28 Czy według dni roboczych 10/20 Przy potrąceniu 16/28 pracownik otrzyma niższe wynagrodzenie niż należne i niezgodnie z art. 67 KN.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe