Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jesteśmy szkołą specjalną, jestem nowym dyrektorem, poprzedniczka zaplanowała w planie nadzoru taki punkt: Monitorowanie efektywności nauczania w klasach edukacyjno-terapeutycznych. Nie bardzo wiem jak to zrobić.
W klasach edukacyjno-terapeutycznych uczą się dzieci objęte kształceniem specjalnym, które mają dostosowany odpowiednio program nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia. Dostosowanie następuje na podstawie opracowanego dla ucznia indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego uwzględniającego zalecenia zawarte w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego.
Zaplanowane w planie nadzoru Monitorowanie efektywności nauczania w klasach edukacyjno-terapeutycznych dotyczyć może więc okresowej wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia, uwzględniającej ocenę efektywności Indywidualnego program edukacyjno-terapeutycznego.
Zgodnie z § 6 ust. 9 Rozporządzenia MEN z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, zespół opracowujący IPET co najmniej dwa razy w roku szkolnym dokonuje okresowej wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia, uwzględniając ocenę efektywności programu oraz, w miarę potrzeb, dokonuje modyfikacji programu. Okresowej wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia i modyfikacji programu dokonuje się, w zależności od potrzeb, we współpracy z poradnią psychologiczno-pedagogiczną, w tym poradnią specjalistyczną, a także - za zgodą rodziców ucznia - z innymi podmiotami.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jesteśmy placówką oświatowo-wychowawczą i prowadzimy zajęcia pozaszkolne. Czy nasi nauczyciele prowadzący różne zajęcia (turystyczne, sportowe-nauka pływania) muszą mieć program tych zajęć? Jaka postawa prawna nas obowiązuje? Czy te programy zatwierdzamy na Radzie pedagogicznej co roku?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W uzupełnieniu do poprzedniego pytania dotyczącego przechodzenia ucznia ze szkoły do szkoły: jak to wygląda w tym roku szkolnym czyli 2017/2018 czy uczeń po pierwszej klasie technikum może trafić do klasy drugiej liceum, czy nie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jestem emerytem, jednocześnie dyrektorem niepublicznego przedszkola w związku z czym do ZUS-u odprowadzam tylko składkę zdrowotną. Czy tę składkę mogę pokrywać z dotacji, bo zaznaczam, że w składkach odprowadzanych do Zus od wszystkich pracowników, jest również moja składka zdrowotna i w czasie kontroli zarzucono mi, że nie powinna ona być pokrywana z dotacji.
- W przyszłym roku szkolnym do klasy III naszego gimnazjum trafi uczeń z Ukrainy. Czy takie dziecko może liczyć na jakieś dodatkowe godziny lekcyjne ze względu na fakt, że bardzo słabo mówi po polsku? Jak z zaliczeniem przedmiotów, których nie miał wcześniej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy wychowawca musi mieć swoją teczkę wychowawcy w pokoju nauczycielskim (dostęp mają wszyscy n-le) czy może ją mieć zabezpieczoną w swoim biurku i na prośbę dyrektora ją udostępnia?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe