Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Konserwator pracuje na 0.5 etatu i po przebyciu 182 dni wykorzystał urlop wypoczynkowy. W czasie urlopu złożył wniosek o tzw., wczasy pod gruszą'' . Na urlopie złożył podanie o rozwiązanie umowy za porozumieniem stron z uwagi na stan zdrowia. Dodam,że jest rencistą od kilkunastu lat. od 17 maja 2017r. nie jest pracownikiem. Rodzina pyta dyrektora dlaczego nie otrzymał świadczenia a dopełnił wymagania zawarte w regulaminie ZFŚS tj. złożył gdy był na początku urlopu i był pracownikiem. Do księgowości wniosek o wczasy dotarł 12 czerwca i księgowość jest zdania,że w dniu 12 czerwca nie był pracownikiem. Czy dyrektor wydając polecenie na piśmie wypłatę należnego świadczenia popełnił błąd? Jest nie dopełnienie formalności po stronie szkoły, a nie widzę błędu konserwatora.
Należy odróżnić termin złożenia wniosku do jednostki oświatowej jako pracodawcy w rozumieniu art. 3 KP od wpływu tego wniosku do księgowości, jeśli wystąpiła rozbieżność czasowa. W przypadku, gdy wniosek został złożony w szkole najpóźniej 17 maja 2017 r., złożył go pracownik i wniosek powinien zostać pozytywne rozpatrzony, gdy zostały pełnione warunki z regulaminu ZFŚS obowiązującym u pracodawcy (art. 8 ust. 2 z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych, Dz.U. z 2016 r., poz. 800 z późn. zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy osoba która ukończyła studia I stopnia na kierunku pedagogika opiekunczo-wychowawcza i hospicyjna, oraz studia magisterskie na kierunku praca z osobami o specjalnych potrzebach edukacyjnych moze byc zatrudniona w osrodku rewalidacyjno-wychowawczym na stanowisku nauczyciela, prowadzac zajęcia z dziecmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym ze sprzężeniami lub z dziecmi z niepełnosprawnościa intelektualna w stopniu głębokim?
- Nauczyciel do 31 sierpnia 2022 r. był zatrudniony na podstawie umowy o pracę na czas określony, od 1 września – na podstawie umowy na czas nieokreślony. Będzie pracował tylko do 28 lutego 2023 r. W roku 2022 wykorzystał urlop w ferie i w wakacje. Jak policzyć przysługujący mu wymiar urlopu? Czy liczymy od września do lutego (6 miesięcy x 5,6 dnia = 33,6 dni, w zaokrągleniu 34 dni) czy w związku z tym, że wykorzystał urlop w wakacje w roku 2022 liczymy tylko styczeń i luty (2 miesiące x 5,6 dni = 11,2 dni, w zaokrągleniu 12 dni)?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy można zaliczyć księdzu lata pracy na misjach jak jest brak świadectwa pracy
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wyjaśnienia do zaistniałej sytuacji: - w grudniu 2017 roku zmarł pracownik szkoły( były dyrektor szkoły) , który z dniem 1 września 2017 przeszedł na emeryturę , w jaki sposób wypłacić dodatkowe wynagrodzenie roczne za tą osobę? (Spadkobiercami są żona oraz dwoje pełnoletnich synów, jak ująć składki ZUS i podatek, czy spadkobiercy muszą złożyć wniosek o wypłatę trzynastki- dodam że w naszej placówce dodatkowe wynagrodzenie roczne wypłacane jest pracownikom 1 marca 2018 roku).
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Praca na 2 umowy u jednego pracodawcy (1 etat i 0,5 etatu), a dodatek stażowy. Szkoła zatrudnia pracownika administracji na podstawie dwóch odrębnych umów o pracę, w łącznym wymiarze czasu pracy 1,5 etatu. Pierwsza umowa została zawarta 1.09.2016 r. (1 etat), druga 1.01.2019 r. (0,5 etatu). Pracownik, przed pierwszym zatrudnieniem, tj. w 2016 r., przedstawił świadectwa pracy potwierdzające 13-letni zakończony okres zatrudnienia. Ten okres zaliczono do pierwszego stosunku pracy (zmiana dodatku stażowego u tego pracownika następuje w październiku każdego roku). W tej chwili, pracownik nabył już praw do wypłaty 16% dodatku stażowego. Czy ten okres należy zaliczyć do każdego stosunku pracy odrębnie i wypłać dodatek za wysługę lat z dwóch umów? Czy do umowy podstawowej należy doliczać 16%, a do dodatkowej 13% (czyli za zakończone okresy zatrudnienia, bez wliczania okresu trwania pierwszej - podstawowej umowy)? Czy w ramach drugiej umowy pracownikowi w ogóle nie należy wypłacać dodatku stażowego?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe