Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Kto w szkole niepublicznej prowadzonej przez stowarzyszenie ma kompetencje do zmian w statucie szkoły, Organ prowadzący,dyrektor, czy może rada. W statucie jest zapis że dyrektor wnioskuje do organu o zmianę statutu, a rada go zatwierdza. W takim razie kto musi przygotować statut?
Na podstawie art. 84 ust. 1 UoSO organ prowadzący nadaje statut szkoły niepublicznej, jest więc również uprawniony do wprowadzania jego zmian, jeśli statut danej szkoły nie zawiera odmiennych postanowień, czyli nie zastrzega kompetencji w tym zakresie dla szkolnych organów (art. 84 ust. 2 pkt 5 UoSO). Skoro w danej szkole niepublicznej stanowi, że dyrektor wnioskuje do organu prowadzącego o zmianę statutu, zmiany tej dokonuje organ prowadzący. Jeśli rada jest uprawniona zatwierdzenia treści statutu ustalanego przez organ prowadzący, jej decyzja jest potrzebna do wejścia w życie tych zmian. W przypadku, gdy statut jasno nie określa organu uprawnionego do opracowania jego zmiany, do przygotowania nowelizacji jest uprawniony zarówno dyrektor, rada, jak i organ prowadzący, czyli organy których działania prowadzą do wejścia w życie zmiany statutu.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak powinna brzmieć uchwała w sprawie rocznej klasyfikacji uczniów, którzy zdali egzamin poprawkowy?
- Chciałbym zadać pytanie indywidualnie, wraz z załączonym odnośnikiem do zarządzenia, ale nie chciałbym, żeby było publikowane na stronie. Czy jest taka możliwość?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy zaświadczenie o ukończeniu kursu udzielania pomocy przedlekarskiej traci ważność? Jeżeli tak to po jakim czasie i co z tego wynika?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Stowarzyszenie Internowanych i Represjonowanych zwróciło się o udzielenie informacji dotyczącej nauki i ukończenia szkoły przez naszego absolwenta z roku 89. Proszą o informacje oraz kserokopie dokumentacji w tej sprawie. Jako podstawę wniosku wskazują ustawę o dostępie do informacji publicznej. Czy szkoła musi odpowiedzieć na wniosek i czy ma udostępnić te informacje o absolwencie naszej szkoły? A co z ustawą o ochronie danych osobowych?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy wicedyrektor może wystąpić z wnioskiem o nagrodę Prezydenta dla dyrektora szkoły?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe