Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Mam zatrudnionego w szkole niepublicznej wicedyrektora, a ja jestem dyrektorem. Czy ustanowiona kwota dla dyrektorów stanowi jedną kwotę w podziale na wice i dyrektora, czy dyrektor otrzymuje ustanowioną kwotę a z-ca już jakąś inną?
W pytaniu nie wskazano, jakiej „kwoty ustanowionej dla dyrektorów” dotyczy problematyczne zagadnienie. Zakładając, że chodzi o wysokość wynagrodzenia, jaka może zostać sfinansowana z dotacji samorządowej dla niepublicznej szkoły, zgodnie z art. 35 ust. 1 pkt 1 lit. a) i aa) ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych, Dz.U. z 2020 r., poz. 17, roczne wynagrodzenie osoby fizycznej zatrudnionej na podstawie umowy o pracę w szkole w przeliczeniu na maksymalny wymiar czasu pracy nie może przekroczyć wysokości 150% 12-krotnego średniego wynagrodzenia nauczyciela dyplomowanego zatrudnionego w samorządowej szkole, które wynosi 184% kwoty bazowej, określanej dla nauczycieli corocznie w ustawie budżetowej. Limit ten dotyczy także dyrektora niepublicznej szkoły, którym jest osoba fizyczna będąca jej organem prowadzącym lub innych osób wykonujących zadania w ramach umów cywilnoprawnych. Wynika z tego, że powyższy limit wynagrodzenia finansowanego z dotacji samorządowej dla niepublicznej szkoły dotyczy tylko jednej osoby wykonującej pracę w tej szkole – np. dyrektora, wicedyrektora, nauczyciela, itd. W przypadku funkcjonowania w szkole stanowiska dyrektora oraz jego zastępcy, maksymalny limit wydatków z dotacji na wynagrodzenie, określony w wysokości 150% 12-krotnego średniego wynagrodzenia nauczyciela dyplomowanego, nie jest dzielony na dyrektora i jego zastępcę. Jeżeli natomiast pytanie dotyczy innego zagadnienia, uzupełnienie odpowiedzi będzie możliwe po doprecyzowaniu, jakiej „kwoty dla dyrektorów” dotyczy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie przepisy regulują zagadnienie zatrudnienia rodziny przez dyrektora szkoły. Z mojej wiedzy wynika, że dyrektor nie może zatrudniać rodziny, ale co rozumiemy pod pojęciem rodziny? Czy są to osoby najbliżej spokrewnione, czy chodzi też o bardzo dalekie pokrewieństwo?
- Czy w związku z nowelizacją Karty nauczyciela "w innych formach wychowania przedszkolnego, przedszkolach, szkołach i placówkach, o których mowa w art. 1 ust. 2 pkt 2, nauczycieli zatrudnia się na podstawie umowy o pracę, zgodnie z ustawą z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy". Zmiana dotyczy również dyrektora, logopedy i fizjoterapeuty? I co z umowami zawartymi przed wejściem w życie zmian w prawie?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Powtarzam moje pytanie: " Witam. Kto odpowiada za stan czystości w kuchni prowadzonej przez ajenta? Czy szkoła powinna kontrolować stan kuchni? Proszę o podstawę prawną." oraz Państwa odpowiedź: "Wynajmując ajentowi pomieszczenia szkolne w celu prowadzenia jego działalności, szkoła nie prowadzi już własnej stołówki. Nie ma zatem żadnego obowiązku kontrolowania stanu kuchni. Odpowiedzialnym za stan czystości jest teraz ajent, który prowadzi tam swoją działalność na podstawie umowy podpisanej z dyrektorem szkoły. To tak samo, jak w przypadku wynajmowania pomieszczeń szkolnych w celu prowadzenia przez osobę z zewnątrz sklepiku. Za jakość produktów tam sprzedawanych oraz stan czystości odpowiada osoba wynajmująca i prowadząca działalność. Instytucją, która może kontrolować punkty gastronomiczne jest sanepid. " Dostaliśmy zalecenia z Organu Prow, by kontrolować sklepiki szkolne, mimo, że są wynajmowane przez ajentów. W związku z tym proszę ponownie o podanie podstawy prawnej Państwa odpowiedzi na moje pytanie.
- Witam. Czy nauczycielka - logopeda, zatrudniona na niepełny wymiar - 10 godz (cytat z Umowy o pracę) , która wraca z urlopu wychow., musi otrzymać odpowiednią część etatu (z 25 godz) czy też liczbę godzin, którą miała poprzednio? W czasie trwania jej urlopu liczba godzin pracy logopedy wzrosła z 20 do 25, a w umowie nie jest napisane "pół etatu" a jedynie - "zmniejszony etat - 10 godz".
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy są jakieś podstawy prawne, aby nauczycielowi zatrudnionemu na podstawi mianowania przydzielić "czysty etat"- 18 godzin, a emerytowanemu nauczycielowi 20 godzin? Nadmieniam, że nie składam do dyrektora o wniosku o nieprzydzielenie mi godzin ponadwymiarowych.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe