Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Moje gimnazjum z dniem 1 września zostaje włączone do szkoły podstawowej. Jak powinna wyglądać ceremonia zakończenia roku szkolnego w gimnazjum? Co ze sztandarem? Na jakie elementy tego ważnego dnia zwrócić uwagę?
Ceremoniał, o którym mowa w pytaniu nie zmienia się, ponieważ odziały gimnazjum istnieją do wygaszenia. Poza tym w terminie tym istnieje jeszcze tylko gimnazjum. Jeśli natomiast chodzi o nowy rok szkolny, wg mojej opinii zadanie to należałoby powierzyć najstarszym rocznikom, jednocześnie wdrażając młodszych. W szkole istnieje ceremoniał opisany w statucie, który będzie także ulegał zmianom na podstawie zmieniających się przepisów prawa w terminach tam wskazywanych. Dyrektor szkoły nadal realizuje koncepcję pracy szkoły, program wychowawczy, własną koncepcję rozwoju szkoły (zna szkołę, środowisko, wyniki pracy edukacyjnej), zatem co, to uznaje za najważniejsze dla uczniów, powinien uwzględnić w całokształcie pracy.
Podstawa prawna: Ustawa o systemie oświaty z dnia 7.09.1991 r. (ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak hospitować (obserwować) zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze indywidualne w domu dziecka, prowadzone przez nauczyciela?
Dziecko jest leżące (6 lat) po porażeniu mózgowym. Jak powinien wyglądać arkusz obserwacji takich zajęć?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Co powinien zawierać załącznik uchwały w sprawie ustalenia sposobu wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z Rozp. MEN dot. szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U z 2017 r. poz. 1575 ze zm) przez przygotowanie pedagogiczne należy rozumieć nabycie wiedzy i umiejętności z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki szczegółowej, nauczanych w wymiarze nie mniejszym niż 270 godz. powiązaną z kierunkiem (specjalnością) kształcenia.
Przypadek 1:
Nauczyciel posiada dyplom mgr matematyki specjalność nauczycielska. W suplemencie do dyplomu widnieje zapis: ...uprawnia do nauczania matematyki we wszystkich typach szkół". Ww. n-l posiada również dyplom licencjata informatyki w specjalności: sieci komputerowe i sieciowe systemy operacyjne..
Czy uzyskane na studiach mgr z matematyki przygotowanie pedagogiczne uprawnia do nauczania przedmiotów zawodowych informatycznych w technikum?
Przypadek 2:
N-l posiada świadectwo ukończenia studiów podyplomowych w zakresie przygotowania pedagogicznego w ilości 518 godzin teoretycznych i praktycznych.
Ukończył studia inżynierskie na kierunku informatyka w specjalności inżynieria sieci komputerowych i teleinformatyka. Posiada również dyplom technika elektryka.
Czy ww. przygotowanie pedagogiczne uprawnia do nauczania każdego przedmiotu zgodnie z posiadanym kwalifikacjami?
Przypadek 3:
Czy świadectwo ukończenia studiów podyplomowych w zakresie Pedagogiki Kształcenia Zawodowego (razem 420 godz.) uprawnia do nauczania informatyki (przedmiot ogólnokształcący) w technikum lub szkole branżowej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem małej, samorządowej szkoły podstawowej z oddziałem przedszkolnym. W przyszłym roku szkolnym nie będzie w szkole klasy pierwszej, a tym samym pracy dla jednego nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. Zmniejsza się też liczba uczniów w poszczególnych oddziałach. Moje pytanie dotyczy: czy organ prowadzący może czy musi podjąć uchwałę o zmianie liczby oddziałów w szkole w związku z wydanymi przez siebie wytycznymi dotyczącymi organizacji pracy w klasach łączonych. To skutkuje nie tylko zwolnieniem nauczyciela, ale też dla pozostałych pracą w niepełnym wymiarze (po wyrażeniu zgody).
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Witam, jestem nowym dyrektorem powołanym (bez przeprowadzenia procedury konkursowej) od grudnia 2013 r. Dotychczas obowiązywała w szkole koncepcja pracy szkoły wprowadzona przez poprzedniego dyrektora. Kiedy i w jaki sposób wprowadzić nową koncepcję pracy szkoły?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe