Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Na jakich zasadach może kontynuować naukę uczeń klasy czwartej technikum realizujący starą podstawę programową, który nie otrzymał promocji i od nowego roku szkolnego będzie w klasie czwartej realizował nową podstawę programową? Będzie konieczne zdanie wszystkich kwalifikacji wyodrębnionych w zawodzie?
Uczeń, który powtarza klasę, ale przy powtarzaniu klasy realizuje „nową” podstawę programową, ukończy szkołę ze świadectwem potwierdzającym zrealizowanie tej „nowej” podstawy programowej. W związku z powyższym, w przypadku konieczności uzupełnienia różnic programowych, szkoła powinna określić sposób, w jaki uczeń te różnice uzupełni. Jednym ze sposobów jest umożliwienie uczęszczania na zajęcia z uczniami niższych klas.
W omawianym przypadku, uczeń podlega wszystkim przepisom, którym podlegają uczniowie, z którymi kończy szkołę, a więc konieczne będzie również przystąpienie do egzaminów potwierdzających wszystkie kwalifikacje w zawodzie. W razie jakichkolwiek wątpliwości należy zwrócić się do Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej, do zadań której należy przeprowadzanie egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie, zgodnie z przepisami ustawy o systemie oświaty.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak należy skonstruować kartę oceny ryzyka zawodowego dyrektora szkoły i jego zastępcy?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieje wzór zaświadczenia dla ucznia zmieniającego szkołę w trakcie roku szkolnego. Zaświadczenie do nowej szkoły. Prosiłbym o wzór.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinien wyglądać arkusz obserwacji sposobu wykorzystywania godzin "karcianych"?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Prawo oświatowe Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinno przebiegać przekazanie placówki innemu dyrektorowi, jakie należy sporządzić protokoły i inne dokumenty?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Rodzice przyprowadzają dzieci pod klasę i czekają do dzwonka,chodzą po szkole podczas lekcji lub przerwy, przesiadują nawet godzinę na korytarzu, czekając do końca zajęć. Nie reagują na prośby dyrektora. Rada Rodziców popiera działania szkoły mające na celu ograniczenia ingerencji rodziców, ale cóż, na pewną grupą nic nie działa. Jak zdecydowanie, ale taktownie rozwiązać problem?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe