Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel mianowany wygaszanego gimnazjum zatrudniony jest w pełnym wymiarze z uzupełnieniem etatu w innej szkole 3 godziny tygodniowo. Od pierwszego września 2017 r. będzie miał 8 godzin w gimnazjum i 10 w szkole podstawowej. Czy szkoła podstawowa może przenieść nauczyciela dekretem do swojej szkoły z uzupełnieniem etatu w gimnazjum 3 godz. tygodniowo? Zatrudnienie odwrócone ze względu na większą liczbę godzin w szkole podstawowej i proces wygaszania gimnazjum.
Nie ma przeszkód, aby w opisanej sytuacji zastosować zaproponowane rozwiązanie (zwłaszcza w obecnej sytuacji związanej z reformą oświaty, gdzie rozwiązanie to jest korzystne dla nauczyciela). W związku z przeniesieniem do innej szkoły stosunek pracy nauczyciela nie rozwiązuje się, lecz kontynuuje w nowej szkole. Istotne jest zatem, aby wraz z przeniesieniem nauczyciel otrzymał nakaz uzupełniania etatu w gimnazjum (zapewnienie nauczycielowi mianowanemu pełnego wymiaru godzin).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Chciałam zadać pytanie odnośnie "13". Nauczyciel dyplomowany zatrudniony na podstawie mianowania pracował w roku 2013 od 1 stycznia do 14 lutego. Od 15 lutego nauczyciel przebywał na zwolnieniu lekarskim do dnia 30 czerwca. Od 1 lipca porzucił pracę i został 26 lipca zwolniony dyscyplinarnie. Wyrokiem sądu pracy miał być przywrócony do pracy, ale trwa sprawa z uwagi na złożoną apelację do sądu wyższej instancji. Pytane brzmi - czy nauczycielowi należy się "13" i za jaki okres. Proszę o odpowiedź z podaniem podstawy prawnej.
- Nauczyciel jest zatrudniony jednocześnie w dwóch szkołach. W mojej placówce pracuje na podstawie umowy o pracę i jest to jego główny zakład pracy. Z tytułu opieki nad dzieckiem pracownikowi przysługują dwa dni wolne. Czy nauczyciel powinien wziąć jeden dzień wolny u mnie, a drugi w innej szkole? Czy z każdego stosunku pracy może wykorzystać dwa dni urlopu?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel posiadający ukończone studia podyplomowe w zakresie historii może uczyć w ośmioletniej szkole podstawowej wos-u? W latach 1999-2007 uczył wos-u w gimnazjum, bo kwalifikacje uznał dyrektor szkoły, w aktach osobowych brak informacji o zbliżeniu lub uznaniu kwalifikacji.
- Jestem w trakcie organizacji przedszkola, nie mam jeszcze wpisu do ewidencji placówek oświatowych. Muszę już jednak zatrudnić managera i część nauczycieli. W jaki sposób mam to uczynić? Czy mogę ich już zatrudnić w przedszkolu, które nie ma jeszcze wpisu do ewidencji placówek oświatowych?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- W związku z Rozporządzeniem RADY MINISTRÓW z dnia 7 sierpnia 2017 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych Wójt przygotował nowy Regulamin wynagradzania pracowników samorządowych, w którym uwzględnił kwoty minimalnego wynagrodzenia w zależności od grupy zaszeregowania jednocześnie obniżając wysokość premii regulaminowej z 25 % do 5%. Wójt polecił dyrektorom wprowadzić zarządzeniem dyrektora szkoły nowy regulamin tłumacząc, że tyle ma środków w budżecie i więcej szkoły nie otrzymają. Jak ma się zachować dyrektor w takiej sytuacji, czy może wprowadzić regulamin przygotowany przez Wójta, czy dyrektor ma obowiązek wypowiedzieć w takiej sytuacji warunki płacy swoim pracownikom ponieważ zmiana jest na niekorzyść pracowników.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe